Tips inför resa
Hej
En paraplysulky var det bästa vi köpte innan vår resa med en 1,5 åring en sån för 200 kr den var perfekt att hänga en ryggsäck på och somnade han så var det bara att dra den "hängandes" efter sig så blev det liksom halv -ligg som en bilstol den var ovärderlig just vid mellanlandningarna. I USA får du med största sannorlikhet lov att hämta ditt bagage och checka in det igen vid mellanlandningarna, jag skulle därför hellre packa i få STORA väskor än många mindre.
Till flyget skulle jag köpa eller låna varsin bärbar DVD och lägga över en massa filmer på ett USB eller minneskort för att slippa släpa skivor.
Vi har alltid grundat med nässpray och alvedon+ ipren (går att kombinera) 1 timma före start och landning och av totalt ca 40 (oj va många, det trodde jag inte själv innan jag räknat efter) start o landningar har det kombinerat med tuggande och/eller nappflaska bara varit ledsamt en 4-5 gånger. Inte vet jag vad som varit bäst men vi har tänkt att det får vara värt en helgardering att slippa panikskrik.
Glöm inte heller att du får ha med dig barnmat av olika slag vi hade tom med det igenom USA men fick smaka på det i säkerhetskontrollen och hade det i orginalförpackning när det var möjligt.
Kanske kommer på mer sen...
Fabbemam