• caol79

Ni som tagit Pergotime och sedan gått över till Puregon, hur många månader använde ni Puregon?

Har tagit Pergotime i sex månader och gick förra månaden över till Puregon. Det blev ingen graviditet denna månad och börjar med Puregon idag. Hur många månader kan man gå på Puregon (och försöka på egen hand)?

Och ni som blivit gravida på Puregon, hur många behandlingar behövde ni?

• Svar på tråden Ni som tagit Pergotime och sedan gått över till Puregon, hur många månader använde ni Puregon?
  • Cat79

När jag började med Puregon efter Pergotime så räckte det med 2 och 3 gånger med Puregon. Lycka till! Kram

• Stinen10

Jag är en PCO:are (dock ej en överviktig sådan 163cm 62kg) och har precis som du kört flera turer pergotime som inte fungerade alls för mig. Trots både enkel, dubbel och trippelkur växte inga ägg och äl uteblevFörvånad

Har precis kört en omgång puregon  (50ie) och ovitrelle, fick ett jättefint ägg och fin slemhinna. Var hos gyn i onsdags då jag varken fått mens eller Plus fast det gått 22 dagar sen ovitrelle-sprutan. Han sa då att jag trots det fina ägget inte fick någon äl, tydligen var dosen för låg på ovitrelle-sprutan. Ganska konstigt för det brukar vanligtvis bara hända väldigt överviktiga kvinnor.

Så nu har jag börjat tagit provera för att få mens, sen e d dax för en ny omgång puregon och sedan två sprutor ovitrelle denna gång. Bara o hoppas på d bästaDrömmer 

Hoppas du lyckas denna gångGlad

Kram     

• caol79

Hej Stinen10! Vi försökte med Puregon i fyra månader sen gjorde vi sommaruppehåll. Sen beslöt vi oss för att göra ivf. Så nu är vi mitt inne i det och ska plocka ut äggen på onsdag. Spännande! Så här i efterhand känns det som vi körde lite för hårt direkt. Min son blev till för fem år sedan med hjälp av akupunktur. Fast när vi börja vår bebisfabrik för lite drygt två år sedan, hade jag så otroligt mycket på jobbet och trodde att hormoner skulle vara lättare. Men det jag har fått lära mig är att jag är väldigt lättstimulerad och funkar det inte med ivf går jag tillbaka till min akupunktör!

• Stinen10

Håller tummarna för oss båda tvåSkrattande

Ska bli spännande o följa dig för det är ju nästa steg för oss om inte detta lyckas...

Jag uppdaterar dig om du uppdaterar migSolig

Lycka till!        

• caol79

Var på äggplock idag, och fyra fina ägg fick de ut. Fast 20 äggblåsor tog de ut, så 16 var bara vätskefyllda. Förklarar varför jag inte blivit gravid med puregon, då blåsorna förmodligen inte innehållit något ägg.

• Stinen10

Oj, kan det vara så oxå. Ännu en sak o lägga på listan med saker att vara orolig för... Men kul att du hade fyra fina ägg, d e ju jättebraSkrattande

Jag tar sista provera-tabletten imorrn,  avvaktar helgen på mens. Sen e d sprutdax igen... Hoppas bara att min blåsa innehåller nåt äggObestämd

Hoppas att det blir en liten bebbe som håller sig fast som attan efter alla fina äggSolig

• caol79

Håller tummarna för dig att du ska få riktiga ägg. Fick veta idag att två ägg blev befruktade. Så imorgon åker ett in i livmodern. Sen hoppas jag att det vill stanna där!

Svar på tråden Ni som tagit Pergotime och sedan gått över till Puregon, hur många månader använde ni Puregon?