• LadyWeaver

Somnar ifrån

Har en liten undran till er andra som flaskmatar. Har en liten bebis på snart 12 veckor som dagtid äter helt okej och med lagom mellanrum. Innan hon somnar brukar hon äta ganska rejält och efter det sover hon oftast 4-5 timmar i sträck, sen börjar "problemen". När hon vaknar och vill ha mat efter första perioden är hon så ofantligt trött att det bara är väldigt små mängder det går att få i henne innan hon somnar ifrån totalt, ibland går det att få i henne ytterligare lite om man lägger henne ifrån sig en stund men oftast funkar inte det knepet heller. Så efter första passet sover hon 1½-2 timmar i stöten innan hon vaknar och är vrålhungrig igen.
    Är det någon som känner igen sig och har några tips att komma med? Gissar på att det inte är så mycket att göra åt och det är ju skönt att hon sover men det skadar ju aldrig att ventilera det med andra som kanske varit i samma sits.

• Svar på tråden Somnar ifrån
  • hoppis01

Använder hon tutte? I så fall kanske ni kan testa om det räcker med tutten då hon vaknar...vår lilla äter ordentligt kring 20.00 och sen sover hon till 06.00-09.00 Ibland vaknar honpå natten men då räcker det med tutten så somnar hon igen....

• phillipha

Min son gjorde likadant ett tag men då gick jag upp med honom och bytte blöja (ävenn om det inte behövdes) då vaknade han till och orkade äta mer.

Nu sover han ca 4-8 timmar "första passet" och sen max 3 timmar. Men bättre än innan iaf :)

• LadyWeaver

hoppis1: Hon får bara flaska. Annars hade det klart varit värt ett försök.

philipha: Blöjbyte har jag dessvärre testat, ibland fungerar det en kort kort stund men oftast har det ingen direkt effekt det heller. På skötbordet brukar hon dock vakna till så kanske ska jag ta med flaskan och försöka få i henne lite mer där.

Svar på tråden Somnar ifrån