• Tänkare

Gick bonusmamman för långt?

I går kom min lilla dotter på 7 år hem med rakad skalle. Bonusmamman rakade och klippte henne utan min vetskap. Gör man så?

Känner mig överkörd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-26 21:17
    Måste berätta att dottern är impulsiv och ville raka sig när hon såg sina styvbröder raka sig.

Men jag hävdar att vi vuxna finns för att hindra vissa beslut som kan påverka deras välbefinnande.

Jag har pratat med pappan och han säger att jag gör en höna av en fjäder och kastar på luren i mitt öra.

• Svar på tråden Gick bonusmamman för långt?
  • agua

absolut inte! hade tagit ett rejält snack med henne och hon hade fått betala för en peruk om dottern velat ha en!

Om det var mot dotterns vilja hade jag tvingat bonusmamman att be om ursäkt! Så gör man inte!

• Modesty Blaise

Herregud! Ja, det tycker jag verkligen är långt över alla gränser.  
  • Modesty Blaise
    agua skrev 2011-04-26 21:08:02 följande:
    absolut inte! hade tagit ett rejält snack med henne och hon hade fått betala för en peruk om dottern velat ha en!

Om det var mot dotterns vilja hade jag tvingat bonusmamman att be om ursäkt! Så gör man inte!
    Hade det varit mot barnets vilja hade jag vidtagit långt mer vittgående åtgärder än att kräva en simpel ursäkt. Då är det ju frågan om barnmisshandel. 
  • smålandsmorsan

Du måste ju nästan skämta, så gör väl ingen vettig människa??? Vad sa dottern om det hela? Och pappan? Jag hade seriöst övervägt att polisanmäla galningen...

• vinnis

Men vad kumt....Vadå vill hon att ungen ska bli mobbad lr? Vad var anledningen till att hon gjorde det? Kan knappast ha varit att hon tyckte det skulle bli snyggt eller.. totalt respektlöst..Vilken jubelidiot...

• Tänkare
    vinnis skrev 2011-04-26 21:15:25 följande:
    Men vad kumt....Vadå vill hon att ungen ska bli mobbad lr? Vad var anledningen till att hon gjorde det? Kan knappast ha varit att hon tyckte det skulle bli snyggt eller.. totalt respektlöst..Vilken jubelidiot...
    flickan är redan det tyvärr. Det är därför jag är så ledsen. Hon är helt snaggad. Ser ut som en kille. Hon hade långt vågigt brunt hår.
  • vinnis

Tänkte att de kanske vore bra om du å pappan sätter er å diskuterar lite saker angående dottern, är det så att det brister i kommunikationen er emellan annars?

Verkar som du och exet har en icke så välfungerande relation med tanke på att han slänger på luren i örat bara sådär..Tråkigt för det e dottern som blir lidande...Och att hans sambo/ fru el whatever tar sig sådana friheter i synnerhet när det INTE gynnar dottern är helt befängt!

• crazy mom

Tycker att fler faktorer spelar in...

Åldern på barnet?   Om pappan var inblandad i klippningen?

Min dotter säger också ofta att hon vill bli snaggad när hennes pappa och bror blir det. Jag vill att hon ska vänta då hon är 3år, men framförallt har jag upptäckt att det är mitt genustänk som i detta fallet gör det svårt att hon ska ha kort hår. =)

• vinnis
    crazy mom skrev 2011-04-26 21:26:02 följande:
    Tycker att fler faktorer spelar in...

Åldern på barnet?   Om pappan var inblandad i klippningen?

Min dotter säger också ofta att hon vill bli snaggad när hennes pappa och bror blir det. Jag vill att hon ska vänta då hon är 3år, men framförallt har jag upptäckt att det är mitt genustänk som i detta fallet gör det svårt att hon ska ha kort hår. =)
    Men herregud "genustänk" ... barnet blir ju mobbad nu i skolan enligt ts pga bonusmammans sjuka upptåg
Svar på tråden Gick bonusmamman för långt?