• SinnerSaint

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Myggan: ja bm kommer nog bara säga det vet jag inget om så det ska du nog inte ta. Så säger ju alla läkare om allt som de själva inte skriver ut hehe Mensen vill jag inflika att kub och NUPP inte ger någon ökad chans alls till missfall. Det är vara UL och blod i kub och bara UL i NUPP. Däremot finns en risk om man går vidare sedan med fostervattenprov eller moderkaksprov. Men inte alls med kub och NUPP. Ville bara klargöra så ingen som ska göra blir orolig. Vi ska göra NUPP, för det är standard här i kalmar län. Alla får gå å göra det precis som RUL men allt är ju frivilligt såklart Vi kommer dock inte behålla om det skulle visa vara några problem, jag kommer även be om att göra extra mycket koll vid RUL då vi har grava handikapp i släkten. Jag jobbar dom personlig assistent åt min släkting som har grav utvecklingstörningnoch autism men även mängder med kroppsliga fel, samt att jag utbildar mig till special pedagog med inrikting autism. Autism och liknande kan man ju såklart inte se. Men allt det kroppsliga Så jag är inte alls emot barn med handikapp, men jag vill själv inte leva det liv min släkting lever. Oj va långt det blev hehe

• SinnerSaint

Det var någon som undrade över veckor å hur man räknar?! ÄP är 2+0 och det ska inte ändras under hela gravidieten, när man gjort ivf. Så ÄP är dag 15 i cykel. Och mensens första dag 14 dagar innan alltså. När man räknar ska man gp efter 28 dagars cykel också kolla in www.babyvarlden.se och förlossningsuträknanren där. Man får veta vilken dag hjärtat börjar slå å allt

• SinnerSaint

Din mage kommer nog tyvärr fortsätta att vara hyffsat svullen, men inte riktigt så mycket som nu. Min har ju gått över direkt från det till liten gravidmage, den gick inte ner emellan å jag har ju fått en del pikar så det har varit svårt att dölja. Men tröjor med resår i midjan är bra att dölja magen med.-) har bara använt sånna linnen å tröjor Å hjärta får du nog inte se på tisdag men säkert en liten prick som sagt å du kommer nog få fortsätta gå på kontroller om dina äggstockar är stora. Jag har gått tills i torsdags, v 10+2, en eller flera ggr i veckan. Men nu har jag bli utskriven från det

• SinnerSaint

Mina har legat på 10X8 cm länge, nu hade de gått ner till 8x7cm. Jag har inte blivit inlagd pga av att det inte har varit så jättemycket vätska någonstans, bara lite överallt typ Men som sagt mina har i stort sett varit lika stora sedan äP, och nu fortfarande. Normalt är 4x3 cm ungefär.

• SinnerSaint

Anlijoos: ja jag får inte göra annat än promenera Ne ingen sjukskrivning men jag jobbar hemifrån så det är därför:)

• SinnerSaint

Se till att de kollar med UL vätska vid lungorna där då för du kan behöva tappas igen ju... Ah konstigt när man inte känner sig gravid

• SinnerSaint

Myggan: tänk vad det går framåt för oss hoppas ditt illamående försvinner nu å håller sig borta, det är du värd Man har själv nästan dåligt samvete för att man mår så bra... Ocean pearl: hur är det med dig nu? Vecka 12 imon för dig med ju

• SinnerSaint

Myggan: Det blir så mycket mer verkligt när man ser den lill*. men nu när jag var sist och kunde se armar och ben tydligt då grät jag nästan trots att jag sett pyret vaje Vecka innan ju Så det blir nog super roligt för sig att se en riktig bebis imon inte en prick typ hehe

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan