• Svärdlilja

Bakåtvänd bilstol med hög rygg??!!

Min dotter är 104 lång, sonen strax därefter, de behöver en bakåtvänd bilstol med hög rygg som de kan sitta längre i. Nu har vi britax secura, m en sonen på tre kommer inte att kunna sitta i den två år till, knappt någon månad till.

Någon somkan tipsa om en bilstol med hög rygg? 

• Svar på tråden Bakåtvänd bilstol med hög rygg??!!
  • Miss Lau

De som vet brukar säga att Britax Two way är den stol som går att ha längst. Och Britax Multi tech ska också vara lång i ryggen. Åk till en butik och testa stolar och barn i er bil så ser ni vilken som passar er bäst.

• myran82

Two way ryms barnen i länge. Multi-thechen är också lång i ryggen men nackstödet gör att man inte kan nyttja hela längden då det tar i axlarna.

• MorsningKorsning

Kan också rekommendera Two way, min treåring på 97 cm har det rymligt och bra! Bältena korvar sig lätt men i övrigt den bästa stol för äldre barn som jag provat.

• Fröken85

Vi har köpt en Britax Two-way nu att ha för framtida bruk. Min dotter är iofs väldigt liten men hon har ju väldigt gott om plats i two-way i jämförelse med hi-way som vi har nu (och som lillasyskonet får ta över om nåt halvår).

• cicci85

Som de andra säger så är det TwoWay som har högst rygg och är rymligast. Min son satt bäst i securan tills han va 3,5, sen satt han bättre i twowayen, tills han var 5 år och vägde 25 kg.

• Cecci78

Absolut two way, min som är 122 cm o har plats kvar i den

• Natasha76

Two way är det som gäller. Min dotter ca 105 cm lång som har en cm kvar i Secura tills axlarna är uppe vid remmarna har samma läge i hack 2 av 3 i Two-way. Dvs hon kan sitta länge, länge i sin Two-way.

Svar på tråden Bakåtvänd bilstol med hög rygg??!!