• Soffifi

Tips på bra "naturlig" kräm för torr eksemhud tack!!

Jag vill också veta! 
    Smörjer med Miniderm och Mildison här med.. 

• Soffifi
    vivianne skrev 2011-04-18 19:17:40 följande:
    Jag harf ått handeksem på äldre dar och är sugen på att testa dermasilk handskar. Någon som testat? Finns ju även bodys och byxor till små barn om man har eksem på annan del av kroppen.
    www.medeca.se/eksem/dermasilk-eksembehandling
    Vi har inte testat just Dermasilk, var sugna på det men tyckte det var väl dyrt. Har inte fått det på recept än heller..

Däremot fick vi ett underställ i merinoull av några kompisar som vi använt till vår dotter istället för pyjamas, tycker hennes hud har blivit mycket bättre av det.

Tror absolut att Dermasilk kan vara bra. 
  • Soffifi
    Leolulias skrev 2011-04-22 16:54:13 följande:
    Margaux: Jättegärna! Va snällt av dig! Om du vill får du gärna skicka till min mail: zokol@hotmail.com
    Hoppas du får en fin påsk!!

rockbjarn: Ska prova Locobade ist. Tycker inte att Minidermen är tillräckligt fet. Tack för tipset!
    Jag köpte Essex i helgen, tänkte testa istället för Miniderm. Mycket fetare, men lättare att smörja in än Locobase som vi testat tidigare.
    Bra med fettet eftersom det blir lite vattenavvisande också, känns bra då det ofta är det utsatta ställena somblir blöta som får värst eksem. Handleder och haka t.ex.

Svar på tråden Tips på bra "naturlig" kräm för torr eksemhud tack!!