• Anonym (K)

ha sex men vän o få "betalt"

Lite konstig rubrik kanske.. men kanske lockar folk till tråden Glad

Jag och en vän satt häromkvällen och pratade, efter ett tag kom vi in på sex och att ragga. Han sku gärna slippa engångsligg, och känner att han inte sku ha ork att "springa på krogen" för att få ligga. Själv är jag ensamstående mamma, med ett kk så jag har inte samma behov av att leta efter ragg på krogen själv just nu.

Sen slänger han ur sig "men tänk om man sku betala för sex, alltså inte att jag vill gå till en prostituerad utan betala en tjejkompis för att få ligga, som dig till exempel, (är hemma med barn så eknomin är ju inte helt på topp, i synnerhet inte som ensamstående), du sku ju säkert ha mycket nytta av lite extra pengar, kunna unna dig lite extra/dyrare mat, kunna köpa kläder till dig och inte alltid prioritera barnens saker".

Först bara skrattade jag, men efter att vi satt och pratade om det mer o mer så känner jag lite "men hm.. sku det vara så fel? jag gillar ju sex, o han är ju en kompis som gärna vill bidra med lite pengar, men vill inte bara ta emot pengar för ingenting liksom.. samma sak om jag städar hans hus o får lite extra pengar som tack för hjälpen"

Förstår ni hur jag tänker? Det är väl fel, egentligen.. men vem brukar inte tjäna extra med att sitta barnvakt, städa eller hjälpa kompisar att flytta.. Säger inte att vi tänker göra det, men det var bara en så intressant diskussion sen, och saker jag inte ens tänkt på tidigare. Sen började jag undra om det kanske är vanligt rentav? Eller, är det bara vi som kommit in på en sån vinkel av "kk"förhållande?
    Har man inte tid att ragga, eller lust att skaffa sig en pojkvän/flickvän så varför inte... Är det mer ok att bli bjuden på middag, få lite nya kläder, blommor av sitt kk än pengar? Det är ju samma sak egentligen, på ett sätt.

Ja, den här diskussionen var lite svår att skriva ner, men sku va intressant att veta vad andra tänker. är det ok att ta emot nåt av kompisar man har sex med? :)

Och ni behöver inte skälla ut mig eller så, har jag sex med killen ifråga lär jag nog inte ta betalt, det sa jag åt honom. Men han sa att han gärna sku vilja hjälpa mig ekonomiskt då han själv har en ekonomi som tillåter det.

• Svar på tråden ha sex men vän o få "betalt"
  • tompatiger

Gör vad du känner för, känner du för att knulla för pengar ... Gör det då, gör vad du vill, bara du slutar skriva "sku".!!!

• hervor
    Might skrev 2011-04-16 17:42:28 följande:
    Av detta forum att dömma så är det sjukt många kvinnor som inte tycker om att ha sex med sina partners. Om de dessutom då inte har råd att separera så är de då horor.
    Oj, är det så illa?

Att man inte alltid är sugen, är en sak. Sen kan man vilja / njuta olika mycket. Men i ett sunt, jämbördigt förhållande, brukar grundinställningen ändå vara att sexet är till för BÅDAS skull. Precis som allt annat man delar.

Vid sexköp är sexet till för köparens skull och om säljaren också njuter så är det enbart en bonus. Om vi ska hårdra det. Överenskommelsen är liksom sån - det är ju därför den ena betalar men inte den andra. Så är det dock inte i de flesta (frivilliga, ömsesidiga) förhållanden.  
  • hervor

Exempel: Jag kan inte kräva att min sambo ska tillfredsställa mig sexuellt. Men HAR vi sex, kan jag förvänta mig att bli lika tillfredsställd som honom. Jag tillfredsställer gärna honom om han gör detsamma för mig (samtidigt, eller vid något annat tillfälle). Jag ställer inte upp bara för hans skull. Han ställer inte upp bara för min skull.

Så vem av oss skulle betala den andre?

Jag vet att det finns både kvinnor och män som "ställer upp" för husfridens skull - på ett sätt som (helt eller delvis) skulle kunna jämföras med prostitution.  Men kommer man inte ur det ekorrhjulet, är förhållandet snart dött. 

• bananflugekärlek

Inga problem. Värre är det med de horor som inte ens fattar att de horar, när de stannar i relationer av ekonomiska skäl.

• Anonym (Jahopp)

Intressant diskussion. En vän till mig ville bjuda upp mig till Gbg för att ja sex. Kanske hade varten bussbiljett på 40 kr men nu handlar det om 700 kr t&r. Jag tycker det känns som om han vill betala mig för sex som en hora.

Visserligen hade jag åkt upp om jag hade haft pengarna men att han betalar får mig att känna mig jag vet inte smutsig om jag hade gjort det.

• Anonym

kör hårt!

vad är skillnaden?
    gå på krogen, spendera 500kr på dricka till tjejen, sen taxi hem och knulla. vakna bakis och fundera på om man verkligen skulle lega med "den där", ELLER, ge någon 1000 spänn, knulla och sen komma ihåg allt, slippa må dåligt dagen efter.

btw, detta funkade INTE på en tjej jag träffade på krogen.

• Gung Ho

Borde inte trådens namn vara:

ha sex med "vän" o få betalt

Obestämd

Det är omöjligt att bära sanningens fackla genom en folksamling utan att sveda någon i skägget. /Georg Christian Lichtenberg
  • evolyn

Du skriver att han gärna vill hjälpa dig ekonomiskt, om han nu så gärna vill det så kan han väl göra det utan att blanda in sex.
    Tror han bara vill köpa dig,annars hade han hjälpt dig ändå!

• Familjen Valjus
    Add3 skrev 2011-04-17 00:47:50 följande:

Borde inte trådens namn vara:

ha sex med "vän" o få betalt

Obestämd

bästa
Svar på tråden ha sex men vän o få "betalt"