• Anonym (K)

ha sex men vän o få "betalt"

Lite konstig rubrik kanske.. men kanske lockar folk till tråden Glad

Jag och en vän satt häromkvällen och pratade, efter ett tag kom vi in på sex och att ragga. Han sku gärna slippa engångsligg, och känner att han inte sku ha ork att "springa på krogen" för att få ligga. Själv är jag ensamstående mamma, med ett kk så jag har inte samma behov av att leta efter ragg på krogen själv just nu.

Sen slänger han ur sig "men tänk om man sku betala för sex, alltså inte att jag vill gå till en prostituerad utan betala en tjejkompis för att få ligga, som dig till exempel, (är hemma med barn så eknomin är ju inte helt på topp, i synnerhet inte som ensamstående), du sku ju säkert ha mycket nytta av lite extra pengar, kunna unna dig lite extra/dyrare mat, kunna köpa kläder till dig och inte alltid prioritera barnens saker".

Först bara skrattade jag, men efter att vi satt och pratade om det mer o mer så känner jag lite "men hm.. sku det vara så fel? jag gillar ju sex, o han är ju en kompis som gärna vill bidra med lite pengar, men vill inte bara ta emot pengar för ingenting liksom.. samma sak om jag städar hans hus o får lite extra pengar som tack för hjälpen"

Förstår ni hur jag tänker? Det är väl fel, egentligen.. men vem brukar inte tjäna extra med att sitta barnvakt, städa eller hjälpa kompisar att flytta.. Säger inte att vi tänker göra det, men det var bara en så intressant diskussion sen, och saker jag inte ens tänkt på tidigare. Sen började jag undra om det kanske är vanligt rentav? Eller, är det bara vi som kommit in på en sån vinkel av "kk"förhållande?
    Har man inte tid att ragga, eller lust att skaffa sig en pojkvän/flickvän så varför inte... Är det mer ok att bli bjuden på middag, få lite nya kläder, blommor av sitt kk än pengar? Det är ju samma sak egentligen, på ett sätt.

Ja, den här diskussionen var lite svår att skriva ner, men sku va intressant att veta vad andra tänker. är det ok att ta emot nåt av kompisar man har sex med? :)

Och ni behöver inte skälla ut mig eller så, har jag sex med killen ifråga lär jag nog inte ta betalt, det sa jag åt honom. Men han sa att han gärna sku vilja hjälpa mig ekonomiskt då han själv har en ekonomi som tillåter det.

• Svar på tråden ha sex men vän o få "betalt"
  • Fru Kwasthilda

Hora är ett ganska värdeladdat ord. Men egentligen kan jag inte se något fel om alla är med upplägget, folk ska få göra vad de vill med sina kroppar enligt mig: mocka i ett stall, ge massage, ha sex, ge bort en njure, ge dansföreställningar, ge fotvård. Och ja, jag tycker att det är ok att ta betalt för samtliga dessa tjänster.

• JennyS83

Jag anser att alla har rätt att göra sina egna val.Om det känns bra så känns det bra!
    Och då GO for it. 

Blev vara lite konfunderad kring att du frågar andra om råd eller ja, tyckande över hur andra ser på det här.
    Och då känns det som att detta inte riktigt är nått du vill göra. Eller iaf att du är väldigt osäker kring det hela.
    Det viktigaste är att du väljer själv hur du vill göra, och vad som känns bra för dig!

Så lyssna på dig själv helt enkelt! Och inte på bitchiga FL medlemmar som säger att du skulle vara en hora. De har inte rätten att döma någon annan. 

Och om inte sexet är bra och tillfredsställande för dig - Gör det inte!
    Men annars? Fuck on! Fast sätt upp reglerna själv, och se till att du vill göra det hela. Annars låt bli.

KRAM

PS: Det här är inte nått som du kommer kunna berätta om för dina väninnor. Det är nått du får hålla hemligt för de kommer förmodligen inte att förstå.

KRAM

• 100kgpappa

Ser absolut inget fel i det. Du har ju sexet lika mycket för din egen skull, att han sen vill hjälpa dig lite ekonomiskt är väl bara positivt.
    Jag ser det inte som samma sak som prostitution, då den som säljer normalt inte är intresserad av sexet, utan bara pengarna, medan i fallet du beskriver så är sexsuget ömsesidigt.
    I princip ingen skillnad mot tjejer som bara är ihop med rika äldre män eller tjejer som åker till USA och går kurser i hur man blir ihop med miljonärer, det är tom mer prostitution än ditt exempel enligt mig.

Den siste idioten är inte född...
  • honkie

det är ju hormakeri, å andra sidan ser jag inget fel i sexköp så min tumme upp har du allt.
    men som sagt, du är inte mindre hora (om det nu skulle ske) för att du är bekant med killen i fråga och råkar gilla sex.

• Signy

Jag har aldrig fått blommor eller nya kläder el dyl. Av ett KK. Personligen skulle jag aldrig ta emot pengar för att ligga. Det skulle göra rollerna så konstiga och jag är för rädd om mitt intresse för sex för att äventyra det (säg tex att han vill något som du inte vill, men han erbjuder dig extra pengar för det? Vips så har du ett annat läge). Jag skulle tänka såhär, om jag vill ligga med honom så gör jag det. Om han tycker jag verkar ha det knapert och vill hjälpa mig så visst, men de två sakerna skulle inte få hänga ihop.

• hervor
    Might skrev 2011-04-16 12:38:16 följande:
    Hur många kvinnor är inte fast i sina förhållanden p.g.a. ekonomin? Med din definition så är alla dessa tusentals kvinnor horor.
    Fast det resonemanget bygger ju någonstans på att sexet inte är helt ömsesidigt. I en relation, med en KK eller ett "vanligt" ONS, är underförstått sexet något BÅDA vill ha. Annars skulle de inte ha det? I fall av sexhandel, ställer däremot den ena upp för den andra - mot betalning. Jag säger inte att det behöver vara fel, men det är ändå en viktig skillnad.

Sen får TS göra hur hon vill, men jag skulle inte vilja ha sex med någon jag inte var attraherad av. Men visst, är hon attraherad av sin vän och han är villig att betala, så varför inte? 
  • Anonym (åsnan)

Jag tänker inte sitta här och moralisera även om jag är emot prostitution och utnyttjande av deras tjänster.
    Men faktum är att det du beskriver är ganska vanligt även om man kanske inte pratat och bestämt så innan.
    Det har funnits fler exempel runt min bekanstkapskrets där en kvinna/tjej haft regelbundet sexuellt umgänge med en man och det outtalade syftet varit att mannen får sex och kvinnan bättrar på sin ekonomi.
    Det liknar ett vanligt KK-förhållande men mannen betalar räkningar, sticker åt fickpengar, bjuder på alkohol och resturangbesök mm till en så uppenbar grad att det liknar prostitution för alla andra än just detta paret.
    Bra eller dåligt...avgör själv.

Jag har ett flertal gånger hjälpt en tjejkompis (ensamstående mamma) med ekonomin när det krisat sig.
    Jag tycker att hon är rätt läcker och skulle inte ha något emot att sätta på henne. Jag skulle dock ALDRIG föreslå det för att hon lånar/får pengar av mig. Även om hon själv skulle föreslå något sådant skulle det kännas fel, att hon gör det för att vara bussig tillbaka, som ett tack-för-hjälpen. Det skulle ta emot kan jag säga.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-04-16 12:47:13 följande:

Öm man då är en hora vad är problemet liksom? Bara man gillar det och det känns bra.

Ja, håller med dig, så länge man inte mår dåligt av vad man götr så är det okej, det är upp till var och en att bestämma hur de vill göra.
  • Might
    hervor skrev 2011-04-16 17:07:58 följande:
    Fast det resonemanget bygger ju någonstans på att sexet inte är helt ömsesidigt. I en relation, med en KK eller ett "vanligt" ONS, är underförstått sexet något BÅDA vill ha. Annars skulle de inte ha det? I fall av sexhandel, ställer däremot den ena upp för den andra - mot betalning. Jag säger inte att det behöver vara fel, men det är ändå en viktig skillnad.

Sen får TS göra hur hon vill, men jag skulle inte vilja ha sex med någon jag inte var attraherad av. Men visst, är hon attraherad av sin vän och han är villig att betala, så varför inte? 
    Av detta forum att dömma så är det sjukt många kvinnor som inte tycker om att ha sex med sina partners. Om de dessutom då inte har råd att separera så är de då horor.
  • StoltaManne
    Might skrev 2011-04-16 17:42:28 följande:
    Av detta forum att dömma så är det sjukt många kvinnor som inte tycker om att ha sex med sina partners. Om de dessutom då inte har råd att separera så är de då horor.
      Helt rätt. 

Det beror tyvärr på att många kvinnor är svaga i psyket och inte kan ta tag i sin situation. Istället låter de sig själva vara kvar i förhållandet och hoppas att problemet löser sig av sig självt. Typiskt kvinnor alltså. 
Svar på tråden ha sex men vän o få "betalt"