Inlägg från: The Tim |Visa alla inlägg
  • The Tim

Vem "uppfann" alverna?

Visst var det rolig och "oväntat" att användaren, den intellektuella debatören, Odhos, inte visste ursprunget till Sagan om Ringen Filmerna från 2000-talet.

Men jag orkade inte palla mig igenom mer än 15 sidor av tråden innan internethyckleriet blev för stort att jag bara måste få ur mig det här. Om det redan tagits upp får jag erkänna mig lat och besegrad.

De är flera som trots att Odhos erkänner sin okunnighet och intresse i ämnet ändå är på honom eller skrattar åt honom för att han trodde att "WoW" var först.

Well, WoW, eller World of Warcraft som förkortningen står för är ett så kallat MMO-spel till datorer som släpptes 2004. Dvs nästan 10 år senare än det spel, Warcraft 2: Tide of Darkness, som Odhos nämnde i sitt inlägg.

Om man ska se över det faktum att folk inte har "allmänbildning" nog att veta kopplingen mellan ett populärt dataspel från 1995 med en av världens mest populära dataspel någonsin (dvs. WoW).

Så kan vi väl notera folk oförmåga att använda fuckin matematik! Det stod 1995 i inlägget! Och om folk tror att "det där dataspelet" de hört att alla spelar nuförtiden är 16-17 år gammalt så kan ni ju börja checka av hur pass bra koppling de själva har med verkligheten och vilken konservativ myssten de själva legat och läst böcker under.

Så till alla som var förskräckta och roade över en persons okunskap om böcker kan gott veta att deras kollektiva inlägg om deras okunskap om spel skulle få hela generationer av spelare att garva röven av sig på spelforum om deras okunskaper skulle postas där.

Fattar inte grejen med höja en okunskap över något annat. Min farmor förstod inte vad OnOff hade fått sitt namn ifrån förens för några år sedan. Det finns mammor där ute som tror att datorer går sönder om man klickar för snabbt på musen. Alla har massor av saker de är helt clueless över. Det kallas normalt. Embrace it. Och om man inte vågar framstå som okunnig, använd, hm, internet?

Svar på tråden Vem "uppfann" alverna?