Inlägg från: YokohamaNr2 |Visa alla inlägg
  • YokohamaNr2

Drömmarnas trädgård... ful litteratur?

Löjligt, huvudsaken du och sonen är nöjda, det är ju också så att det inte är särskilt kul att läsa böcker man själv tycker är dåligt skrivna eller ointressanta men som sagt när de är så små så får barnets intresse styra.

Vi har haft flera perioder när min son endast var intresserad av att läsa antingen Thomas tåget eller Dora och just de böckerna hatar jag, dåligt skrivna, skumma handlingar mm men det är väl bara att härda ut

• YokohamaNr2
    Cornellia skrev 2011-04-13 12:54:53 följande:
    Usch jag avskyr sånt där!

Minns att jag älskade läsa Kitty och Tvillingarna när jag var i 10 år åldern, men det var ful-litteratur och fanns således inte att låna på biblioteket.

Varför inte uppmuntra till läsande för barn istället för att begränsa? Tids nog så lessnar man på dåligt skrivna böcker och söker sig till "bättre" litteratur.

Läs det ditt barn gillar, och skit i vad andra tycker.
    Ja eller hur, kommer så väl ihåg när jag var i unga tonåren och gick in på bibblan och efterfrågade Virginia Andrews som var hur populära som helst just då. Hon gav mig en utskällning och sa att sånt snusk har vi inte här...usch jag skämdes verkligen - j-a surkärring
Svar på tråden Drömmarnas trädgård... ful litteratur?