The75 skrev 2012-01-21 14:02:16 följande:
Hej
Har ni läst ivf-dagars blogg? Mini har kommit :0))) jippi vilken lycka!
Tjohoo! Tack The75!
Jo, nu är Mini här! Vilken lycka! Och tack för en del sms också!
Det blev en lite märklig men lyckad förlossning. Vi åkte nämligen in på ett UL och en läkarkoll där vi trodde att en bedömning skulle göras om en eventuell igångsättning. Jag råkade väl säga lite spontant att "det skulle vara så skönt att få ut henne nu" (eller liknande) och de tog mig visst på orden för när det var dags att träffa läkaren så fick vi åka upp till förlossningsavdelningen (BB Stockholm, plan 9). Vi sa att det var kul att få se hur det ser ut där och då fick vi svaret att igångsättningarna brukar göras på plan 4 men nu fanns det en plats för oss på 9:an så det blir ju jättebra. Vi stirrade på varandra... För att göra en lång historia kort så blev det igångsättning efter lite klargöranden.
Igångsättningen gick inte bra alls och jag fick bara hemska smärtor och höll på att svimma av smärtorna mitt i alltihop. BM stoppade allt. Jag öppnades inte en mm och Mini vägrade komma ut. Läkaren var dock himmelsk som tyckte att vi inte skulle göra det hela till en olidlig och lång process efter allt kämpande så han nämnde alternativen vi kunde fortsätta med och betonade kanske lite extra på kejsarsnitt. Så vi valde det och är så glada att vi gjorde det! Efter det beslutet så har allt varit en lycklig resa!
Igår kom vi hem och sedan dess har tårarna sprutat ur mig av lycka, överväldigande och hormonnedtrappning.
Nu ska jag läsa ikapp mig på tråden också.
Återkommer när vi fått in lite "rutin" här hemma.
Kram till er alla!