ÄD gravida latte mammor i stockholm
Tack Pricken76, det värmer att höra. Jag är så glad nu att jag vet att det är en liten tjej som vi väntar så jag kan tänka på henne riktigt mycket!
Jag och min man håller dock könet som en hemlighet för oss själva. Vi ljuger till och med och säger att vi inte vet vad det är för kön bara för att slippa tjat. Jag tror att vi har ett stort behov av att behålla det som vår hemlighet eftersom vi, under resans gång, varit relativt öppna med våra fetilitetsproblem. Det är ganska många i vår omgivning som känner till donationen och för oss har det varit bra och vi har fått mycket stöd. Öppenheten har ju dock även lett till att vår bebisverkstad blivit ganska offentlig och inte så intim som vi tänkte oss när vi åkte i väg på kärleksweekend utan p-piller för fyra år sedan.
Alfonspalfons: Jag är utbildad som massageterapeut och har jobbat en del extra med det under min studietid och det som alla sa under utbildningen och när jag jobbade var att man inte skulle massera gravida de första tolv veckorna pågrund av att OM det hände något så vill man inte att kvinnan ska koppla ihop det med massagen. Detta endast för att skydda sig själv och sin verksamhet eftersom det trots allt blir en del missfall innan vecka tolv, Så vitt jag vet finns det alltså inga som helst belägg för att det skulle vara riskabelt med massage.
Jag tycker du ska unna dig mycket massage, och njuta av den utan oro.