• Tabasco1

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Memaja: Vad skönt att du inte har så mycket besvär då du bär på tvillingar. Snart hittar du en sovställning som passar. Och glöm inte att öppna fönstret när det blir varmt i sovrummet. Vad skönt att NOTCH-testet gick bra.

Paltkoma: Vad bra att ni upptäckte att du har UVI. Det brukar inte vara kul att ha. Du hade ju inga symptom men jag brukar få kraftig sveda, värk i blåsan och blod i urinen. Så det brukar bli snabb färd till någon närakut för att få antibiotika. Här är en länk som tar upp urinvägsinfektion under graviditeten: www.gravid.se/1_facts/1_14_6.htm

Emmylou: Hoppas du får hjälp hos sjukgymnasten med dina värkande höfter.

Tea75: Det låter ju som att ni har ett jättebra boende med så många barnfamiljer i närheten med barn som din dotter kan leka med. Vi bor också i radhus och jag ser att det är så här också att barnen leker mycket med varandra. Egentligen är det rätt ok här men vi känner att vi vill ha något eget. Så vi kollar runt lite och så får vi se hur vi gör.

Kram

• Tabasco1

Sommarbebis201105: Ett stort grattis till den nya familjemedlemmen!!! Vad skönt att allt gick så bra och att det gick snabbt. Jag ser fram emot att få höra mer om förlossningen och om lilla tjejen.

Själv är jag i vecka 29 och magen har växt på sistone. Har inga krämpor än så länge förutom att jag känner mig tung när jag går i trappor bl a. På kvällen när jag har lagt mig sparkas det mycket i magen. Jag längtar tills bebisen kommer ut.

Kram

• Tabasco1

Hej!
    Ja det är verkligen skönt att det har blivit lite svalare väder.

Idag var vi på ultraljud och allt är som det ska med bebisen och den växer som den ska. Jag är i vecka 32+1. Vi trodde att vi skulle få se om det är en hon eller en han som ligger där i magen men det gick inte att se då den satt i skräddarställning.

Annars har vi varit på profylaxkurs och lärt oss lite tekniker och förberedande övningar inför förlossningen. Jag kan rekommendera Annas profylax.

• Tabasco1

Grattis till underverket Tea!

Välkommen till tråden IVF-dagar!

Det var ett tag sedan jag var här men har nu läst i kapp. Det är så roligt att läsa om era upplevelser.

Själv är jag i vecka 36 + 3 och har 24 dagar kvar till beräknad förlossning. Jag mår bra förutom att jag känner mig tung och har lite ont i svankryggen, speciellt när jag reser mig upp från sittande. Jag ska på ultraljud på fredag för att kolla att bebisens huvud är neråt. Ska även kolla tillväxten. Barnmorskan tyckte inte att jag hade gått upp så mycket i vikt under de senaste veckorna.

Annars har jag semester nu och tänkte inte göra allt för långa utflykter. Det känns tryggt att vara nära förlossningen. Håller bl a på att handla det som behövs till bebisen.

Kram

• Tabasco1

Paltkoma: Jo barnmorskan kollar min vikt nästan varje gång jag är där. Jag är ganska smal och vägde inte så mycket från början... det kanske är därför. Jag vet inte.

• Tabasco1

Idag var jag på ultraljud och kollade bebisens tillväxt. Det blir tydligen en liten bebis enligt barnmorskan. Jag är i vecka 36 + 5 och den beräknade vikten är 2814 g. Jag är själv ganska liten och smal  och även min donator. Flödet i blodkärlen i navelsträngen är normalt och mängden fostervatten är normalt. Så allt är normalt enligt barnmorskan. Skönt att höra. I morgon åker jag till sommarstugan och möter upp min man som nu är på väg hem från en långsegling.

Ja nu är vi några stycken som det börjar närma sig för. Det vore som sagt jätte kul att träffas så småningom.

Kram

• Tabasco1

Memaja: Jag gjorde ultraljudet i Liljeholmen. Vad härligt att du har fått hem en AC. Det behövs verkligen i den här värmen. Vad skönt att du har klart med spjälsäng m m inför bebisarnas ankomst. Själv har jag en del kvar att köpa. Barnvagn, bilbarnstol och lite babykläder finns på plats.
    Ha det så bra du med!!!

Kram

• Tabasco1

Grattis Silkes!!! Vad roligt!!!

Nidra: Jag har beräknad förlossning på lördag nästa vecka, 27/8. Det är ungefär en vecka kvar och jag känner inte av något förlossningstecken ännu förutom mer tryck ner mot bäckenet. Och något mer sammandragningar i magen (inte värkar). Jag kommer att bli igångsatt i början på september om den inte kommer när den ska. Vill också att kroppen ska sätta igång på egen hand...

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm