• sommar201106

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tea75 - grattis till svaret från försäkringskassan! Själv skickade jag in mina papper den 15 mars och har inte hört någonting än, morr. Blev dessutom 100% sjukskriven från i lördags fram till förlossningen då jag slutade jobba i fredags (underbart skönt!).

Kan inte fatta att dom har såna långa handläggningstider!

Men skönt att du snart är ledig=)

kram

• sommar201106

Hej! Hoppas ni alla haft en härlig påsk i värmen=)

Har varit bortrest och i söndags natt vaknade jag av sammandragningar (antar att det var det) och "mensvärk". Kan ju säga att jag blev liiite orolig=) Har inte känt något direkt innan.

Går in i v. 36 nu så det börjar närma sig. Är dessutom helt slut i kroppen och orkar inte ens gå en promenad, någon som känner igen sig?? Får min friska luft i en solstol på balkongen för tillfället Solig

kramkram

• sommar201106

Jag kommer absolut hålla allla uppdaterade här när det händer något=)

Är det någon mer som har hört att ÄD-bebisar har en förmåga att födas tidigare än beräknat? Vår läkare som sa det men dom visste inte varför?

Var på IEKA igår och handlade allt till lilla Pyret. Och det var den dagens utflykt, somnade som en stock i soffan efter ha ha. Idag vankas det storhandling till min mans stora förtjusning Flört

He en härlig dag i solen allihopa!
    kram

• sommar201106

Hej hej!

Tea75 - skönt att ledigheten närmar sig!

Här är allt äntligen klart=)
    Hämtade skötbordet idag, spjälsängen är på plats och vagnen (Bugaboo Camelon, efter allas rekommendationer) står bäddad och klar i hallen. Bara 23 dagar kvar till BF!!! Känns helt overkligt men underbart!

Fick dessutom min sjukskrivning beviljad förra veckan så allt känns kanon just nu

Passar på att njuta på vårt landställe varje helg nu innan det är dags, blir så lycklig av sol och värme (och att bara sitta i en solstol ha ha)

Ha en härlig kväll!

kramkram

• sommar201106

Hej!

Hoppas ni alla och era magar mår bra=)

Idag är det besök hos BM på schemat. Förhoppningsvis det sista.... Har ganska mycket sammandragningar varje dag nu så snart så kanske den kikar ut=)
    Man är ju såå nyfiken på vem som bor i magen. Jag har trott på en tjej från dag 1 och min man på 1 kille, men självklart spelar det ingen roll vad det blir, man vill ju bara att allt ska gå bra och att den lill* ska komma ut frisk och glad.

Ha en härlig dag!
    kramkram

• sommar201106

Hej hej,

Allt gick bra hos BM igår, lilla pyret har nu fixerat sig vilket kändes bra. Själv känner jag mig som en staty=)

Paltkoma - japp, väskan är packad men jag packar om den nästan varje dag, är ju jättesvårt att veta vad man ska ha med sig ha ha.
    Vi har gått både på infoträff och förlossningskurs på SÖS. Tycker dom var jättebra även om det var lite upprepning emellanåt (vilket jag iaf behövde då minnet är som en fiskmås för tillfället=)

Nidra - tack & bock. Härligt att de små mår bra! Kul att börja handla, finns ju hur mycket som helst man vill ha=)

Emmylou - ja det ska bli spännande att se vem som har "rätt", även om det verkligen inte spelar någon roll.

Ha en bra dag allihopa!
    kram

• sommar201106

Paltkoma - jag var oxå sugen på profylaxkurs men när jag kikade på priserna (ca. 2000 tyckte jag det kändes onödigt dyrt. Pratade med många kompisar som inte gått någon kurs och dom klarade det hur bra som helst ändå.

Köpte ändå en DVD för 200:-, Innan du föder från profylaxgruppen. Har även köpt en bok som heter Föda utan rädsla av Susanna Heli (oxå runt 200 som b la tar upp det här med andningen.

Kan ju åtekomma när jag fött och berätta om dom hjälpte=)

Lycka till med vad du än gör!

kram

• sommar201106

Hej hej!

Hoppas ni alla mår bra. Själv tvättar jag och storstädar (kanske sätter jag igång något?=) Vill att den lill* ska komma ut nu!

Är lite orolig för att bli igångsatt, vet egentligen inte varför, bara en obehaglig känsla. Men det sker isåfall inte förrän den 5-6 juni och det känns alldeles för långt bort=)

Ha en bra dag!
    kram

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm