• Nidra

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Hej!

Har gjort RUL idag och allt var ok med bebisarna! Underbart! Blev tillbakaflyttad två dagar så BF blir 9/10 och jag är då i v 19 + 1 idag. Två dagar mindre, skönt! Vi fick inte veta könen och jag frågade inte heller. Jag kände att det viktigaste just då var att allt var ok. Nästa UL blir NOTCH + tillväxt den 20/6, få se om vi kan få veta då. Till helgen ska vi fira med lite shopping till bebisarna .

Sommarbebis: Spännande att det börjar närma sig! Lycka till!

• Nidra

Tea: Hoppas han har vuxit ikapp vid nästa TUL. Det låter ju som att han bara var lite trög :).
    Ja, vi vet ju exakt befruktningsdatum, men tydligen så kan embryot "simma" omkring lite olika länge i livmodern innan det fäster och utvecklas vidare. Därför kan det skilja någon dag hit eller dit, har vi fått förklarat för oss. Nåja, undra vad som är rätt? Två dagar mindre är ju aldrig fel, vore ju värre om det blev tvärtom.

• Nidra

Stort grattis sommarbebis!! Måste kännas fantastiskt!

Själv tycker jag att jag börjar bli stor och tung redan nu, snart v 24. Tvillinggraviditet förvisso! Jag jobbar en vecka till sedan har jag semester, ska bli underbart. Vi ska på TUL den 22 juni, hoppas att de växer som de ska. De sparkar i alla fall rejält. Förra natten väckte dom mig två gånger . Har så smått börjat kika på tvillingvagn på blocket. Vi slår nog till under semestern. Det lutar åt en teutonia eller en emmaljunga, huvudsaken att det är svängbara framhjul. Ska bli skönt att slippa gå och hänga på handtaget som man måste göra annars.

Nu är det snart dags för god middag och jordgubbar till efterrätt. Mums! Ha det gott i värmen!

• Nidra

Har varit på TUL + NOTCH idag och allt såg bra ut. Puh! Vi fick reda på att det är två pojkar vi väntar. Den ena vägde ca 700 gr och den andra ca 630 gr i v 24 + 3. Jag hade gärna velat ha en flicka/flickor, eftersom jag har fått två sjuka pojkar förut som tyvärr dog. Jag tänkte att det kanske är lättare psykiskt med en flicka, men det blir nog bra när jag har vant mig vid tanken. Huvudsaken är att allt går bra och att barnen är friska!

Nu blir det lättare med alla inköp, när vi vet vad vi väntar. Imorgon ska jag handla lite tyg och börja sy barnkläder .

Glad midsommar på er alla!

• Nidra

Memaja: Jobbigt med karpaltunnelsyndrom. Det verkar vara ganska vanligt eller? Har hört flera som drabbats av det. Hoppas det underlättar med handledsstöden.

Paltkoma: Härligt att allt ser fint ut!

Vi har varit på midsommarstångsresning, men jag känner att orken tryter. Jag har lite lågt Hb och lågt blodtryck så det är väl det som spökar. Jag vill mest ligga och vila hela tiden . Magen börjar bli stor och jag känner att jag inte har lika stor plats för mat längre. Får äta lite men oftare istället.

Ha det gott! Glad midsommar!

• Nidra

Pussesnuttan: Vi väntar tvillingar 9/10 och vi tänkte ha dem i samma säng från början när de är små. Jag tror det är bra att dom får ligga nära varandra så mycket som möjligt. När dom blir större och tar upp mer plats och börjar sparka på varandra så får dom flytta över till var sin säng. Vi får se när dom kommer hur stora de är, kanske kan de ligga tillsammans i samma mjuklift i vagnen också i början. Det är nog bara mysigt.

Tapeterna är på plats i barnrummet, det blev så fint! Nu fattas det bara ett nytt golv och nya lister sedan kan vi börja fylla det med grejer. Woho!

Skönt med svalt väder idag. Ha det gott!

Nidra v 26 + 0

• Nidra

Hoppas att allt har gått bra för dig idag Tea! Stor kram! Vilken känsla!

Själv har jag varit på TUL och allt är ok med grabbarna, de väger ca 1400 g och 1200 g. Jag har hunnit till v 28 + 3 och det sägs att när en tvillinggravid är i v 30 så motsvarar det en fullgången gravid med en enling. Det börjar kännas lite tungt nu och jag har blivit sjukskriven fram till den 10 augusti då min havandeskapsledighet börjar. Jätteskönt! Nu ska jag bara vara hemma och pyssla, boa och njuta! Det ska bli så mysigt!

Jag har kommit igång rejält med inköpen och vagnen står nu bäddad och klar . Nästa vecka så ska vi ta en sväng till IKEA och handla möbler till bebisarnas rum. Idag fyndade jag två fleeceoveraller på rean på åhlens, så nöjd!

• Nidra

Stort grattis till lilla killen Tea! Hoppas ni alla mår bra! Kram!

• Nidra

Låter härligt Tea! Vad roligt att de tycker att lillkillen är lik er! Funkar amningen bra? Jag hoppas kunna amma mina smågrabbar, men vi får se hur det går. Inte det lättaste att amma två antar jag. Stor kram!

Nidra v 29 + 6

• Nidra

Memaja: Det är snart dags för dig nu, hur mår du?

• Nidra

Jag börjar känna mig tung och trött nu, men jag biter ihop. Jag får väldigt lätt lågt blodtryck och har svårt att stå stilla, kan räcka med endast någon minut och sedan börjar jag känna mig svimfärdig. Förhoppningsvis har jag minst 7 veckor kvar, mitt mål är att klara 37 veckor. Jag försöker vila så ofta jag kan, men att ändå gå upp och röra mig lite då och då. Än så länge så har jag inte blivit svullen, är glad så länge jag slipper. Ryggont har jag dessvärre drabbats av men det är hanterbart. Vi har ett svalt och skönt hus så jag håller mig inomhus hela tiden, sitta i solen är inte att tänka på just nu .
    Vi har handlat i stort sett allt redan och det känns jätteskönt! Man känner ju att orken inte blir bättre och att gå i affärer är en riktig pärs nu. Vad skönt att du får hjälp av familj och vänner, det kommer säkert att behövas första tiden efter snittet då man är lite mör och inte får bära tungt. Hoppas att ditt blodtryck håller sig i schack. Kram!

• Nidra

Åh, vad spännande med alla er som har BF snart! Vad härligt Memaja att dina tvillingar växer så bra! Måste kännas underbart!
    Min ena tvilling verkar sacka efter lite i vikten nu och flödesmotståndet i hans navelsträng var lite förhöjt, oklart varför. Vi ska göra nytt TUL om 1½ vecka. Alla andra värden var helt ok så jag hoppas att det bara är en tillfällig svacka. Jag frågade doktorn om förlossningplanen men hon ville inte säga något nu utan vi skulle följa tillväxten och eventuellt starta förlossningen tidigare om det behövs. Men det lät som att vi inte skulle behöva gå längre än till v 37, om allt går bra ända fram dit.

Lycka till alla som är på G! Kram!

Nidra v 30 + 5

• Nidra

Grattis till lilltjejen Silkes!! Låter helt underbart!

Hur går det för er andra som är på tur nu? Paltkoma, Emmylou, Tabasco och Memaja?

Nidra v 32 + 2

• Nidra

Paltkoma och Tabasco: Spännande!! Hoppas att ni slipper igångsättning. Håller tummarna för er båda!

Själv är jag i v 32 + 6 idag och tvillingarna växer och sparkar som de ska. Den ena vägde ca 2200g och den andra ca 2000 g. Flödet i ena navelsträngen är lite sämre, men det verkar inte påverka tvillingen något. Puh! Jag hoppas att det fortsätter att växa så fint som de har gjort. Vi går på täta kontroller och skulle det visa sig att flödet blir ännu sämre eller att den ena inte vill växa så får vi sätta igång förlossningen/snitta. Men nu hoppas vi att allt går som det ska hela vägen. Jag vill gärna gå till v 37, det vore kanon. Så 4 veckor kvar kanske?

Trollmor71: Härligt att allt går bra för er.

Ha det gott alla!

• Nidra

Stort grattis Emmylou! Föddes han vaginalt eller med snitt? Skönt att han mår bättre nu och att ni har fått komma hem! Kram!

Tea75: Låter inget vidare med akut operation. Hoppas ni är hemma nu och att allt går som det ska! Kram!

Själv så var jag på flödeskoll igår och flödet är hittills oförändrat, inte sämre i alla fall. Nu väntar vi på TUL om en vecka. Håll tummarna att lillen vill fortsätta växa lite till.

Ha det gott!

Nidra v 33 + 4

• Nidra

Jättegrattis till lillkillen Paltkoma!! Kram!

Tabasco och Memaja. Hur går det för er?

Nidra v 34 + 2

• Nidra

Hejsan! På måndag den 19/9 så blir det planerat kejsarsnitt för oss! Vi valde det eftersom flödet till den ena tvillingen inte har varit optimalt, det kändes som en chansning att föda vaginalt med stor risk för akut snitt. Då tänkte vi att det blir en mer positiv upplevelse för oss och en säkrare födsel för pojkarna med planerat snitt. Jag kan inte förstå att vi har våra barn hos oss på måndag om fem dagar!? Känns helt surrealistiskt men samtidigt fantastiskt! Nu får vi hoppas att de stannar inne till på måndag så att vi slipper ett akut snitt. Vi ska på sista flödeskollen imorgon, hoppas allt ser ok ut då. Jag kommer att hinna bli duktigt nervös i helgen Glad!
    Kram på er!

• Nidra
    Hej alla!

Nu är vi äntligen hemma! Hjalmar och Einar föddes den 16/9 kl 09.01 och 09.02 med akut snitt eftersom flödet blivit ännu lite sämre på kollen den 15/9. Einar (som var den lille) behövde CPAP i några timmar efter snittet och sedan hade han lite svårt att hålla sitt blodsocker så han vårdades totalt 5 dygn på barnkliniken. Hjalmar vägde 3200g och Einar 2300g. Nu är vi hemma och matar på så mycket vi kan, de får snutta på mig och sedan fyller vi på med ersättning till dom storknar . Vi är överlyckliga och gråter av glädje för minsta lilla . Imorgon ska vi på återbesök för att väga Einar och se så att han växer som han ska. Han är så himla liten, inga kläder passar så vi får rulla upp 17 varv på ärmar och ben .
    Själv känner jag mig fortfarande sliten efter snittet men jag börjar i alla fall få tillbaka full rörlighet och kan göra det mesta nu (utom att lyfta tungt förstås). Ryggen tar stryk när man inte har några magmuskler, det är lite jobbigt. Jag käkar alvedon och ipren regelbundet och då känner jag mig någorlunda pigg. Mjölken har runnit till och då blir man ju lite ruggig och sliten.
    Vi är så glada att de är hos oss nu och att oron för hur dom mår nästan är borta. Nu ska vi få Einar att bli tjock!

Ha det gott alla! Kram!

Mvh Nidra
Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm