• Tabasco1

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Nidra: Den där föräldrakursen för adoption har jag hört ska vara bra för alla att gå.
    Jag förstår dina tankar kring din synliga mage på kursen.

Villsågärna: Vad härligt det låter med resa till sol och värme i ett par veckor! Passa på att koppla av ordentligt och ät mycket god mat (så gott det går).

Paltkoma: Jag tycker också att det är svårt att hitta bra jeans. Har köpt ett par jeans med resår i midjan på Axelssons och de tycker jag fungerar bra. Själv vill jag inte ha tights utan letar efter vanliga jeans fast antingen med resår i midjan eller med "gravidmage-del" som är reglerbar. Eller kanske snickarbyxor?

Tea75: Lycka till med NOTCH-UL ikväll!

Memaja: Tack för tipset om att ladda med mycket järnrik mat! Jag äter vitamintabletter från Apoteket som innehåller 18 mg järn per dag, men kommer nog äta mer leverpastej på smörgåsen i fortsättningen.

Kram

• Tabasco1

Jennie2010: Åh så tråkigt att höra. Hoppas verkligen att det bara var svårt att se på ultraljudet och att det blir ett positivt svar på provet på söndag. Många kramar till dig

• Tabasco1

Memaja: Vi brukar också hålla till i skärgården på somrarna. Ibland tar vi en tur till en skärgårdskrog t ex Ingmarsö krog eller Svartsjö krog och äter lunch eller middag. Det skulle vara kul att träffas där någon gång om du har lust.

Kram

• Tabasco1

Memaja: Vi har inte heller något eget ställe i skärgården utan bor hos svärföräldrarna. Nej vi har inte testat Djurös krog Motorverkstan. Jag kollade på nätet och det verkar vara en trevlig krog med god mat. Det går att ta sig dit med både bil och SL. Då är man inte beroende av båt vilket är skönt. Den får vi testa någon dag framöver.

• Tabasco1

Idag köpte jag ett par snygga gravidjeans på Polarn o Pyret (tack för tipset Paltkoma!). De ser inte slitna ut (som alla andra gravidjeans) utan ser mörkblått nya ut. De har en gravidmage-del som är reglerbar högst upp, strax under bysten. Dessa kan jag rekommendera.

Kram

• Tabasco1

Pussenuttan: Grattis till det pickande hjärtat! Hoppas tiden går fort till torsdag till det andra VUL:et.

Tea75: Vad härligt att du bara behöver jobba två veckor till och sedan har ledigt fram till förlossningen.  Då kan du förbereda allt kring den nya familjemedlemmen i lugn och ro.

Sommarbebis201105: Hoppas du snart får svar från försäkringskassan. Skönt med lite ledigt för dig också.

• Tabasco1

Villsågärna: Så ledsen jag blir när jag läser om ditt missfall. Hoppas ni tar det lugnt ett tag och sedan kommer tillbaka och gör ett nytt försök. Många kramar

• Tabasco1

Tea75: Skönt att du snart är ledig från jobbet.

Sommarbebis201105: Vad härligt att det är så kort tid kvar till förlossningen. Skönt också att allt är klart och att du under helgerna kan njuta av sol och värme på lantstället.

Nidra: Jag förstår att det måste ha varit en hemsk upplevelse vid förra RUL:et. Det går säkert bra den här gången. Skönt när undersökningen är över och ni kan slappna av.

Emmylou: Hoppas du kan minska din arbetstid snart som du vill. Lycka till med UL på fredag!

Själv mår jag bra. Är nu i vecka 25 + 1, har gått upp ca 6 kg i vikt och tycker att det känns mycket tyngre att gå långa sträckor och i trappor. Benmusklerna får jobba extra mycket. Och så blir jag andfådd mycket snabbare.

Vi har börjat se oss om efter ett annat boende då vi bl a vill ha lite större tomt och lite lugnare läge. Så det har gått mycket tid åt att gå på visningar den sista tiden. Det känns som att det vore bra att flytta så snart som möjligt så att det blir gjort innan barnet föds.

Kram

• Tabasco1

Paltkoma: Hoppas ni hittar någon lämplig bostad snart.
    Ont i fötterna har jag också, speciellt i slutet av dagen. Ska försöka hitta andra skor, lite större, lägre klack och mjukare.

Kram

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm