Hej på er!
Villsågärna: Spännande med VUL om 2 veckor! Det kommer gå bra, det måste det. Så, nu har vi bestämt det! Jag vet precis hur det känns att inte kunna njuta, under min första grav tog det låååång tid. I början kunde jag inte ens uttala ordet gravid, g-ordet kallade jag det för.. När man kämpat så länge mot barnlöshet är det så svårt att få hjärnan att koppla av & ta in det stora fantastiska & bara njuta. Men, tids nog är du där!
Jag hade inte så mycket molvärk i början. Men, jag vet flera som haft det. Min kusin tex hade som du en rejäl mensvärk, hon trodde den skulle komma när som helst. Men, hennes nu 7- åriga bustvillingar gjorde entré utan några blödningar eller andra problem. Förstår att du blir rädd för MF vännen, du har ju varit där förut. Men, nu är det eran tur!!
Tea75: Bra att du mailat din BM. Så du går backe upp & backe ner. Låter som att du är ute på hembesök. Det är jag, distriktssköterska. Men, jag har en tjänstebil så det är oftast inte synd om mig, förutom när man lägger om bensår på damer i rullstol eller får gå 5 trappor upp när någon hiss är trasig. Just arbetsställningen är det stora kruxet i andra halvan av grav när man gör hembesök.. Men, dom är snälla på mitt jobb- förra grav fick jag vara inne på mottagningen sista tiden. Hoppas du får svar av BM snart!
I morgon får jag gå till jobbet igen Maken ska vara hemma och vabba. Men, sonen hade bara 37,5 i kväll så nu hoppas jag han är feberfri i morgon.
Kram på er