• Emmylou

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Hej på er!

Tack för inbjudan Tea75, sent om sider har jag hittat hit.

Bor i norra förorten Österåker. Har redan en pojke efter ÄD, han blir 2 till sommaren. Det blir inte så värst många stads-trippar för mig. Har ingen bil och att åka med liten kommunalt härifrån är ingen höjdare..

Är i 20:e veckan  och väntar en pojke igen

Nu kom maken med take away, hungriga jag måste rusa! Kram på er

• Emmylou
    villsågärna38 skrev 2011-03-29 22:07:00 följande:
    Hej Emmy och välkommen hit vännen! Kram
    Hej Vännen! Vad kul att träffa dig här. Underbart att du "hör hemma" i en grav-tråd, Äntligen! Jag har tänkt på dig så mycket sedan jag läste den glada nyheten Kram

Hemma och vabbar med sonen som är sjuk varje vecka sedan förskolestart. Mer hemma än på jobbet..

Hoppas ni alla har en bra dag!
  • Emmylou
    The75 skrev 2011-03-30 10:12:59 följande:
    Hej
    Ni andra som hunnit en bit i graviditeten har ni sammandragningar? Jag hade här om dagen och nu igen jag minns inte att dom började så tidigt förra gången men det kanske är mitt selektiva minne :0) ont som tusan gör det och jag kan nästan inte gå vilket inte gör mitt jobb inom vården lättare!
    Jag vill bara hem :0(
    Jag är i 20:e veckan och har börjat få sammandragningar för några dagar sedan. Det kom inte alls så här tidigt för mig heller förra grav. Har googlat på det & hittade stöd för att det är vanligare med tidiga sd andra grav. Jag jobbar också inom vården, det är svårt när man inte kan ta paus när man vill..

Men, du verkar ha det riktigt jobbigt! Att gå är inga problem för mig. Prata med din BM tycker jag. Du kan ju också försöka notera om besvären blir värre av stress (blir ofta det). Eller är det samma om du är på jobbet/ hemma? Kan vara bra på de på MVC att ta med i beräkningen. Kanske behöver sjukskrivning en period?

Hoppas det ordnar sig hur som! Kram
  • Emmylou

Hej på er!

Villsågärna: Spännande med VUL om 2 veckor! Det kommer gå bra, det måste det. Så, nu har vi bestämt det! Jag vet precis hur det känns att inte kunna njuta, under min första grav tog det låååång tid. I början kunde jag inte ens uttala ordet gravid, g-ordet kallade jag det för.. När man kämpat så länge mot barnlöshet är det så svårt att få hjärnan att koppla av & ta in det stora fantastiska & bara njuta. Men, tids nog är du där!

Jag hade inte så mycket molvärk i början. Men, jag vet flera som haft det. Min kusin tex hade som du en rejäl mensvärk, hon trodde den skulle komma när som helst. Men, hennes nu 7- åriga bustvillingar gjorde entré utan några blödningar eller andra problem. Förstår att du blir rädd för MF vännen, du har ju varit där förut. Men, nu är det eran tur!!

Tea75: Bra att du mailat din BM. Så du går backe upp & backe ner. Låter som att du är ute på hembesök. Det är jag, distriktssköterska. Men, jag har en tjänstebil så det är oftast inte synd om mig, förutom när man lägger om bensår på damer i rullstol eller får gå 5 trappor upp när någon hiss är trasig. Just arbetsställningen är det stora kruxet i andra halvan av grav när man gör hembesök.. Men, dom är snälla på mitt jobb- förra grav fick jag vara inne på mottagningen sista tiden. Hoppas du får svar av BM snart!

I morgon får jag gå till jobbet igen Maken ska vara hemma och vabba. Men, sonen hade bara 37,5 i kväll så nu hoppas jag han är feberfri i morgon.

Kram på er

• Emmylou

Hej på er!

Villsågärna, skönt att du känner dig lugnare efter samtal med KS! Jag hade också blödningar första grav, först färsk och sen brunt. Men det gick ju bra som du vet. Allt står säkert rätt till där inne med er lilla!

Hoppas ni alla får en trevlig helg!

Själv ska jag på 30-års fest på lördag &  ha kalas själv på söndag. Kalas-helg med andra ord. Sonen har feber för 8:e dagen i rad, hoppas han blir frisk nu så han kan gå till förskolan på måndag. Han är hemma så mycket så snart känner han sig kanske inte trygg att bli lämnad där..

Sköt om er! Kram

• Emmylou

Hej på er!

Villsågärna: Tänker så på dig & hoppas att allt går bra! Du SKA stanna på listan!

Sharika & Jennie2010:Grattis!

Lottis71: Lycka Till med kommande ÄD!

Nidra: Grattis till 2 aktiva busar!

Lägger oxå till mig:
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS LISTA
    BF Gravid
    Tea75: BF 2011-07-28,  snitt troligen v 39+0
    Emmylou: BF 2011-08-21. 2:a ÄD- en son efter 1:a.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28, femte ÄD, tidigare sex ivf.

Kram

• Emmylou

Hej på er!

Villsågärna: Vad skönt att du inte blöder färskt blod. Brunt är ju jättevanligt. Hoppas så att allt ser bra ut på VUL på måndag! Stor Kram

• Emmylou

Hej på er!

Villsågärna: Tänker så på dig & Hoppas Hoppas Hoppas!

Grattis Pussesnuttan & Memaja!

Memaja: Vi har Trygg Hansas gravidförsäkring, gratisvarianten. Sen blir det barnförsäkring där så fort Lillebror tittat ut. Same procedure as last time.

Rozz: Hoppas på + på testdagen! I vilket fall som helst hoppas jag att ni inte behöver vänta länge på ert +.

Kram alla!

• Emmylou

Hej allihop!

Huvudvärk & trötter så jag orkar inte läsa inläggen.

Vill bara säga till dig Villsågärna att jag tänker på dig så mycket och hoppas så att allt ser bra ut  i morgon.
    Många kramar!

• Emmylou

Villsågärna: Jippiiiiiii! Åh vad glad jag är för din/er skull! Jag har tänkt så mycket på dig & hoppats så. Åh, vad skönt att allt såg bra ut Nu ska du bara njuta Vännen! Många Grattiskramar!

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm