• Trisse76

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

grodansmamma skrev 2015-02-19 08:52:08 följande:

Bim-3 idag och negativt test som vanligt :(

Åh, vad tråkigt :(. Hoppas att det bara är för tidigt.
  • Trisse76
    grodansmamma skrev 2015-02-23 14:33:14 följande:

Bim igår och ff ingen mens, bara fått lite flytningar och lite mensvärk till och från, tror mensen kommer snart men annars blir det nog ett test om någon dag. Har dock bara ett digitalt cb kvar, så vill gärna vänta lite om mensen ändå kommer... Testade i lördags och då var det negativt så därför känns det som att det är kört, men klart man ändå hoppas när den intehar kommit..

Inga nyheter är goda nyheter i detta fallet Glad. Jag hoppas också för din skull!
  • Trisse76
    grodansmamma skrev 2015-02-25 10:41:47 följande:

OMG! Jag är gravid!

Åh! Grattis!!! Så glad för din skull Skrattande. Vad roligt!
  • Trisse76
    Nummer3sommaren2012 skrev 2015-02-27 15:09:15 följande:

Verkar som det tog sig vid första försöket...Testade positivt i morse ...Är tydligen väldigt fertil av mig  

Grattis!
  • Trisse76
    Masquerade skrev 2015-03-04 22:02:51 följande:

Hej allihopa! Åker till Vitanovakliniken på söndag för första försöket och tänkte bara höra lite allmänt om hur många försök som har behövts för er som har lyckats. Ni får gärna bidra med ålder oxå om ni vill. Försöker peppa mig med att det kan gå vid första försöket, men är 36 och förstår att oddsen inte är till min fördel...

Kommer göra mitt femte försök på Storkkliniken under mars. Denna gång med stimulerad ägglossning med hjälp av Pergotime. 39 år.
  • Trisse76
    loveisall skrev 2015-03-05 19:25:30 följande:

Måste bara fråga här om någon har använt sig av pergotime vid insemination på klinik? (:

Jag kommer göra det för första gången denna månaden. Hoppas att det ska ge resultat. Femte försöket på klinik.
  • Trisse76
    Masquerade skrev 2015-03-08 14:32:56 följande:

Då var man inseminerad! :) Lite fråga bara: Hur gör man nu då för att inte bli helt galen under de närmaste två veckorna? 

Kul! Då håller jag tummarna.
    Ha ha, ja du. Jag försöker tänka på annat, hålla mig till mina vanliga rutiner och sedan blir jag liten galen emellanåt. Och börjar testa alldeles för tidigt ;)

• Trisse76
    Annesh skrev 2015-03-10 16:02:25 följande:

Hej

39 år, 40 senare detta år

Sellmers klinik.

2 försök gravid, tyvärr MA v10

Nu på 5 försöket (3dje efter missfallet) har jag fått ett plus igen. Inga hormon behandlingar.

Håller tummarna för bättre tur denna gång!

Grattis till plusset! Jag håller tummarna för dig.
  • Trisse76
    sillencillasill skrev 2015-03-10 13:58:07 följande:

Idag 11 dagar sent kom mensen. Har fått tid på Gyn imorgon och hoppas på att få ta nya hormonprov.

Vad tråkigt! Hopps det går bra på gyn.
  • Trisse76
    sillencillasill skrev 2015-03-12 09:47:57 följande:

Tack! Allt såg bra ut och jag skulle bara köra på. Hon började prata lite om gulkroppshormon, jag skulle be storkkliniken att skriva ut. Men jag vet inte om jag ska åka dit denna månad eller göra hemmainsemination.

Någon som har erfarenhet av gulkroppshormon? Hur ofta tar man? Dos? När börjar man äta?

Jag åt gulkroppshormon inför mensen denna gången. Det har något med slemhinnorna att göra. Dessutom så blir man superstark ;), jag vart som dopad på gymet.
    Sedan har jag även ätit Pergotime för en bättre ägglossning inför insemination på måndag. Så nu hoppas jag verkligen att det ska ta sig :))
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!