• Månblomma

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Vad kul Fröken Smilla! Grattis och lycka tillSkrattande
    !

• Månblomma

Jag hade gärna köpt hem säd och gjort det hemma, men som sagt, det vore för bra för att vara sant! Min granne fick idag reda på att hon är gravid. De har försökt ett år snart så det är underbart för dem. Jag är givetvis glad för deras skull men samtidigt så avundsjuk Rynkar på näsan. Känner mig hemsk men så är det. Tycker det är så orättvist att vi måste betala så mycket och har typ en chans per månad medan de (och andra heteropar) kan få till det hur många gånger som helst/cykel... Denna månaden fick jag inte till en insemination heller, en jobbresa kom i vägen men nästa cykel SKA jag banne mig iväg OCH lyckas!!! Jag vill också bli gravid!!! Ursäkta klagoinlägget men jag var tvungen att skriva av mig och jag vet ju att ni förstår... Må lyckan stå på vår sida nästa gång tjejer!

• Månblomma
    Carella: Jag hoppas det lyckas för dig nästa insemination! Det gör det säkert med tanke på alla tamponger du köpt När planerar du att det blir av? Jag planerar att kunna åka typ 10-11 juni. Jag och grannen har pratat om hur kul det vore om vi båda fick barn samtidigt så jag hoppas verkligen det tar sig nästa gång! Då ska jag ju äta Pergotime och ta ägglossingssprutan. Gynläkaren sa att om det finns fler än 2 mogna ägg vill han att jag avstår från insemination den cykeln... Hoppas på  2 mogna ägg då! Har funderingar på att åka även om jag har 3 ägg men vet inte om jag vågar... Men vill ju öka chanserna till befruktning så mycket som möjligt! Nåja, det är ju en månad kvar...
  • Månblomma
    Rosie Jay: Kom dina biologiska barn till via insemination? Har du varit öppen med dem om det och hur har de i så fall tagit det så att säga?
  • Månblomma

Kul att du delade med dig av dina erfarenheter! Min dotter på 7 år kom till på vanligt sätt men hennes pappa finns inte med i bilden och nu längtar jag efter ett syskon. Givetvis har jag tänkt väldigt mycket på hur barnet i fråga kommer att ta det och jag hoppas att h*n inte kommer skämmas eller må dåligt över det på något vis. Jag är glad över att det finns andra sätt att få barn än genom ett förhållande, saknar inte alls en relation med en man, även om jag tycker det är lite synd att barnet inte kommer att ha en pappa. Men det har å andra sidan inte min dotter haft heller (lång historia).

Jag var på jobbkonferens fre-lö och då var temat likabehandling. Vi såg en film som hette "Så kan det vara" och handlade om regnbågsfamiljer.  Alla de/vi som arbetar i barnomsorgen har ett jätteviktigt arbete med att visa för barnen att det finns en mängd olika slags familjer. Härligt att er förskola tog in böcker om det! Tror att det hjälper mycket!

• Månblomma
    Carrella: Jag känner som du, nu MÅSTE det ta sig!! Har visserligenn bara gjort två inseminationer hittills men processen har varit så lång så det känns som om jag har väntat i evigheter. Vad skönt att ta en dubbeldos sas! Det hade jag också velat göra men jag har bara en dos kvar, köpte ju direkt från Cryos. Ber till gud att det ska funka sista gången! Annars blir det till att välja ut en annan donator och köpa ett gäng portioner från honom... Dyrt att köpa mycket på en och samma gång Rynkar på näsan

Vivann: Tog du en sådan där ägglossningsspruta man tar för att ägget ska släppa? När i förhållande till inseminationen tog du den? Jag ska prova med Pergotime och äl-sprutan Ovitrelle kommande cykel. Hur långt gången är du nuGlad?
  • Månblomma
    Vivann: Å vad mysigt!! Njut, njut, njut Glad! Ok, då tar jag den också 36 timmar innan och hoppas på samma turGlad
  • Månblomma
    Carrella: Hur går det? Kommer du iväg snart? Hoppas det! Jag väntar på mensen, sen kör jag igång Glad. Jag ber till gud att ägglossningen ska komma innan min dotters skolavslutning (alternativt efter), vore synd om hon missar den. Hon själv säger att det är ok om vi måste åka den dagen dock. Men om kroppen beter sig som den brukar (!!) ska vi komma iväg innan dess.
  • Månblomma
    2013: Lycka till

Carrella: Hoppas du kommer iväg som du vill! Dvs att äl dröjer tills måndag. Min mens kom igår. Enl beräkning skulle den kommit i måndags (!) men men... Äl blir förmodligen runt skolavslutningen men det är inget att göra åt. Denna cykeln SKA jag åka! Tycker också att det är jobbigt att inte kunna planera resan lite mer.Denna cykeln ska jag ju på ett vul dag 10-11 för att se hur äggblåsorna vuxit till sig och får då veta lämplig dag att ta ägglossningssprutan så jag kommer kunna planera lite mer och det känns så skönt! Men även utan framförhållning funkar det ju,bara vi i juni får våra Plus!!

Lycka till om du åker iväg idag!
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!