Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
Vad kul Fröken Smilla! Grattis och lycka till
!
Vad kul Fröken Smilla! Grattis och lycka till
!
Jag hade gärna köpt hem säd och gjort det hemma, men som sagt, det vore för bra för att vara sant! Min granne fick idag reda på att hon är gravid. De har försökt ett år snart så det är underbart för dem. Jag är givetvis glad för deras skull men samtidigt så avundsjuk . Känner mig hemsk men så är det. Tycker det är så orättvist att vi måste betala så mycket och har typ en chans per månad medan de (och andra heteropar) kan få till det hur många gånger som helst/cykel... Denna månaden fick jag inte till en insemination heller, en jobbresa kom i vägen men nästa cykel SKA jag banne mig iväg OCH lyckas!!! Jag vill också bli gravid!!! Ursäkta klagoinlägget men jag var tvungen att skriva av mig och jag vet ju att ni förstår... Må lyckan stå på vår sida nästa gång tjejer!
Kul att du delade med dig av dina erfarenheter! Min dotter på 7 år kom till på vanligt sätt men hennes pappa finns inte med i bilden och nu längtar jag efter ett syskon. Givetvis har jag tänkt väldigt mycket på hur barnet i fråga kommer att ta det och jag hoppas att h*n inte kommer skämmas eller må dåligt över det på något vis. Jag är glad över att det finns andra sätt att få barn än genom ett förhållande, saknar inte alls en relation med en man, även om jag tycker det är lite synd att barnet inte kommer att ha en pappa. Men det har å andra sidan inte min dotter haft heller (lång historia).
Jag var på jobbkonferens fre-lö och då var temat likabehandling. Vi såg en film som hette "Så kan det vara" och handlade om regnbågsfamiljer. Alla de/vi som arbetar i barnomsorgen har ett jätteviktigt arbete med att visa för barnen att det finns en mängd olika slags familjer. Härligt att er förskola tog in böcker om det! Tror att det hjälper mycket!
Låter som ett nästintill perfekt arrangemang tycker jag - kul!