• Ciconiidae

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Vad betyder TD? Jag tkr onekligen det ser optimistiskt ut. Du gjorde väl ivf? Får du inte hcg-hormoner då som kan ha gjort att du plussade tidigt och att du nu plussat med eget hormon?

Får man säga grattis igen?

Saturnus skrev 2014-09-23 19:36:46 följande:

Hej allihopa!

Jag är så förundrad men glad. Jag kände mig illamående idag och tänkte jag testar en sista gång. Det var nu på kvällen(2tim sedan jag kissade sist) och helt sjukt så plussade jag igen! Jag plussade tidigare på dag 14 och sedan negativt ända till dag 19 då jag fick min mens. Hade TD den 17:e

Någon som varit med om liknande?

• Ciconiidae

Tänker på dig! Kan inte kliniken hjälpa för att öka chanserna?

MD77 skrev 2014-09-25 09:14:12 följande:

Det gick inte den här gången heller...

Efter många diskussioner med mig själv och vänner så har jag bestämt mig för att ta en paus, på obestämd tid.

• Ciconiidae

Ok, då kan jag förstå om du vill ta en liten paus och känna efter. Sköt om dig och din son så länge, hoppas på att se dig här snart igen.

MD77 skrev 2014-09-25 17:58:00 följande:

Tog Pergotime denna gång, men det hjälpte inte. Enligt blodprov hade jag haft en "jättebra" ägglossning. Tror inte det finns så mycket mer än IVF att öka chanserna.

Jag ska fundera klart på vad jag vill. Som det är nu så har jag det underbart bra med min son, jobb, vänner och fritid. Jag vet vad jag har, inte vad jag får...två barn är en STOR skillnad på många plan. Många frågor och funderingar som kommit upp till ytan nu när jag pratat mer med andra om det.

Lycka till alla!

• Ciconiidae

Det låter väldigt konstigt. Jag tror inte det brukar vara fel på stickorna. Positivt ska ju alltid vara positivt, det blir ingen kemisk reaktion utan hcg. Tror mer på att det är fel på de negativa eller att din koncentration i urinet svajar. Får se vad blodproven säger, de är ju mer pålitliga. Håller tummarna för dig!

Saturnus skrev 2014-09-26 00:20:50 följande:

Åh vad tråkigt vännen! Ja det är bra att föra positivt/negativt i en sån här process! Håller tummarna för att du kommer fram till något som känns bra. Ivf är nog smartare, jag gjorde alldeles för många inseminationer.

Här plussar jag och får negativa test av och an. Blir inte alls klok, så konstigt. Börjar misstänka att det är fel på testerna från testlagret. Idag har jag gjort hcg blodprov så i morgon får jag svar.

Någon som hört detta tidigare eller varit med om liknande?

• Ciconiidae

Nej, vad tråkigt! Hur mår du? Du får rå om dig själv i helgen! Skickar en STOR KRAM!

Annesh skrev 2014-09-26 16:04:45 följande:

Gick inte... Blir abort piller / skrapning på måndag...

Får väl kalla det mf v 9

• Ciconiidae

Det händer alltid när man minst anar det. :) Men oj det blir nog ett svårt beslut för dig. Lycka till hur du än väljer (vill inte säga grattis innan du bestämt dig).

önskan2014 skrev 2014-09-27 17:07:54 följande:

Hur går det för er andra?

Jag tänkte ju ta en paus från inseminering för att ge killen en chans och la barnplaneringen på is. Helt oplanerat så är jag gravid i vecka 2, vilket kom som en chock häromdagen när jag tog ett gravtest. vi var extra försiktiga kring äl (måste ha haft älitidigare än vad jag brukar ha). Just snurrar mina tankar enormt mycket eftersom vi inte planerat att skaffa barn nu. Jag har ännu inte berättat något för han, är lite orolig för hur han ska reagera. Testad igen idag och nu är testet ännu tydligare.

Det positiva i det hela är att nu vet jag att jag kan bli gravid iaf.

• Ciconiidae

Självklart är du välkommen. Har du börjat dina försök och är det din första?

grodansmamma skrev 2014-09-29 21:53:24 följande:

Hej!

Har bara läst TS, kan man hänga på här? :)

• Ciconiidae

Aha, vad spännande! Får jag fråga om du hade ett lesbiskt förhållande då du inte bar barnet? Du behöver inte svara om du inte vill. Jag är gravid i vecka 8 från insemination på Vitanova, så jag hör egentligen inte hemma här längre. Men jag tycker det är spännande att följa alla i ungefär samma sits så jag har stannat kvar trots plus.

Stort lycka till, hoppas du får ett plus om två veckor! :)

grodansmamma skrev 2014-09-30 20:45:38 följande:

Tack :) jag har precis gjort mitt första försök med privat donator. Är bara en vän som vet om detta, kan kännas skönt att skriva av sig lite med fler som är i samma sits :)

Jag har en son från ett tidigare förhållande men jag bar inte honom så detta blir det första barnet jag.bär. :)

Kan inte tänka på annat än om jag blivit gravid eller inte, dagarna går sakta!

• Ciconiidae

Ja, detta är min första så det är jättespännande. Men vågar inte riktigt njuta än, utan väntar på att de tolv första veckorna ska ticka förbi så den största risken för missfall är över. Var i landet bor du?

grodansmamma skrev 2014-09-30 21:28:52 följande:

Japp det hade jag. Spännande, är det ditt första? Ja men kan ju vara kul att ha lite folk att bolla med :)

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!