Inlägg från: längtanärstor01 |Visa alla inlägg
  • längtanärstor01

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag vill bara skicka en kram till er alla! {#emotions_dlg.flower}

• längtanärstor01
    Annesh skrev 2014-07-21 18:12:00 följande:

Är det ngn som vet hur snabbt efter insemination man kan se om man plussar?

Man går ju som på nålar :).

Så olika men som tidigast 4 dagar innan förväntad mens med Clearblues tester.
  • längtanärstor01
    Annesh skrev 2014-07-22 19:21:10 följande:

Tack snälla @längtanärstor01

Då har jag några dagars väntetid framför mig! <3

Så lite så. Jag håller tummarna för dig! {#emotions_dlg.flower}
    Här är det lite mer väntetid.
  • längtanärstor01
    alicia22 skrev 2014-07-23 17:17:38 följande:

Första inseminationen gjorde jag på Storkkliniken i mitten av juli.

Och nu testade jag med clearblue graviditetstest 4 dagar före beräknad mens. Jag kan se ett svagt gravid streck idag :) Superglad!!

Åh, stort GRATTIS och lycka till. Vilken enorm lycka det måste vara! {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01
    Annesh skrev 2014-07-23 13:20:19 följande:
    Hej

Läst din tråd och förstår att du är på G med tredje försöket?

Jag går på Sellmers i DK och de gav mig infon att när du går "fast" glad gubbe ska du göra det inom 36 timmar. Jag tog äl testet på morgonen och fick tid kl 10 samma dag (bor i Malmö så har nära). Kliniken gjorde även en scanning och jag var där i rätt tid enligt dem. Fast detta är säkert olika från kropp till kropp.

Kanske info du redan hade koll på, men annars så är det ngt att ha i åtanke :)

Du verkar så glad, positiv och stöttande till alla så jag önskar dig allt gott! Alla andra oxå så klart!

Kram
    Hej, det stämmer bra. Tredje försöket är gjort men jag känner mig skeptisk tyvärr men hoppas såklart. Snart vet jag om det blir en april bebis eller inte! 

Tack för infon. Är säkert som du säger olika från kropp till kropp men jag tror på att göra inseminationen så snart efter man kan när man fått glad gubbe. Glad

Vilka fina ord, tack snälla. Tänker att vi alla finns här för att stötta och peppa varandra. Jag håller tummarna för mig, för dig och för alla andra. {#emotions_dlg.flower}

Kram.
  • längtanärstor01
    Ciconiidae skrev 2014-07-24 22:58:36 följande:

Hej allihop! Är singeltjej på 29 år i Gbg som äntligen tänkt börja med insemination. Jag hade alla tester och samtalat klart redan maj 2013, men jag fick oväntat nytt jobb och valde att vänta. Jag har inte testat äl särskillt noga det senaste och har ganska dålig koll, men misstänker att det inträffar sön eller mån.

Fråga till er rutinerade, jag tänkte åka till Vitanova. Men om äl inträffar en vardag kan jag inte ta ledigt med kort varsel. Ser att det finns ett tåg som är framme 16:40 vid stationen, kan man få en tid vid 17 eller är det för sent?

Sen började jag inte äta folsyra förrän denna veckan, vet att man ska blrja tidigare men skulle ni avråda att åka redan nu?

Hej, välkommen hit till tråden. Kul med någon i hyfsat samma ålder och område som ska gå igenom samma sak. Glad Jag skulle inte avråda dig från att åka redan nu bara för att du inte börjat äta folsyra förrän denna veckan.
    Önskar dig all lycka till. {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01
    Ciconiidae skrev 2014-07-25 10:39:14 följande:
    Tack, tack! Jag har planerat detta i flera år, ändå känner jag mig så osäker och vilsen nu när det gäller.
    Jag har också planerat det i fler år och jag kände mig med vilsen i början vilket inte är så konstigt. Hoppas vi följs åt i våra resor nu och att det går bra. {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01
    Ciconiidae skrev 2014-07-26 00:11:14 följande:

Jag förstår inte hur man lägger till bild från iPhonen, men imorgon blir det ett samtal till Danmark.

Spännande!! Skrattande
    Angående bild så trycker du på kameran nere i vänstra hörnet om du har appen i mobilen.
  • längtanärstor01
    Ciconiidae skrev 2014-07-26 17:21:47 följande:

Idag har jag gjort inseminationsförsök nummer ett! Helt galet, men jag förstår inte vad som hänt utan det känns som om jag tog en spontansemester ner till Köpenhamn. Det känns bra iaf! :)

Så spännande och kul! Skrattande Första gången för mig kändes också väldigt konstigt overkligt vilket nog inte är så konstigt men också kändes det mycket bra. Håller alla tummar för dig. {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01
    Saturnus skrev 2014-07-27 22:34:09 följande:

Hej allihopa!

Det blev tyvärr ingen bebis för mig. :( Jag kommer gå över på IVF nu. Lycka till ni som väntar på plus.

Kram från mig!

Vad tråkigt, jag känner med dig.
    Fortsatt lycka till. Kram. Hjärta
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!