• Maralina

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Hej!

Jag har inte varit inne på ett tag, har träffat en ny kärlek som tar upp en massa tid Skrattande Som det ser ut nu blir det barn med honom så småningom men annars blir det Vitanova i höst som det var tänkt från början. För er som bor i Gävle går det bra att testa sjukdomar och få intyg hos könsmottagningen, fertilitetsmottagningen kan hjälpa en med ultraljud i mån av tid också. Skrattande Vet inte om nån av er har problem med oregelbunden mens? Jag har haft väldigt oregenbunden (17-42 dagar) och testade jättenattljusolja, det funkar jättebra! Än så länge åtminstone. Har ätit ca 1½ månad.

Beckaan89: Jag har också kört med samma stickor, tycker att de är väldigt svårtydda men ger iaf lite vägledning. Bra om man inte vill slösa med dyra digitala tester Glad

/Lina

• Maralina

Hej!

Jag var aktiv här för ett tag sen men jag tog en paus när jag träffade en kille och ville skaffa barn med honom så småningom istället. Det höll inte och jag har återupptagit planerna på att skaffa barn själv. Ett tag tänkte jag vänta tills det blir lagligt i Sverige men jag vill inte vänta längre, jag fyller 35 i januari och känner att tiden rinner iväg.

Nu ska jag läsa ifatt lite i tråden och se hur det har gått för er. :)

/Lina

• Maralina

Tack! Jag planerar inskrivningssamtal på Vitanova i januari och första försöket i februari (om jag inte lyckas tajma ägglossningen när jag är på inskrivningssamtalet, jag måste åka dit eftersom jag har en kronisk sjukdom). :)

• Maralina

Hej tjejer,

Den 19:e januari åker jag till Vitanova på journalsamtal! Skrattande (Pga en sjukdom jag har vill de att jag ska komma dit och inte ha samtalet på telefon.) Längtar!

• Maralina

Tack :D Jag längtar jättemycket. Första (och förhoppningsvis enda) inseminationsförsöket blir nånstans i slutet på januari(början på februari beroende på när ägglossningen sker.

Hoppas det tar sig för dig!Skrattande

• Maralina

Såg att mina smileys blev förvandlade till frågetecken, det skulle vara glada gubbar :P

• Maralina
    Miini: Jag kommer att välja öppen även om det kostar mer, dels för att jag inte vill att mitt barn ska få en identitetskris om det inte kan få reda på vem pappan/donatorn är (det kanske blir en fix idé om det är omöjligt) och dels för att jag inte vill att barnet ska bli argt på mig för att jag jag valde pengar framför barnets valmöjlighet.
  • Maralina

Miini: Jag pratade med en tjej som valde anonym och hon berättade att kliniken sa att de flesta barn inte är så intresserade av att veta vem donatorn är. Sen har jag läst att om man är ärlig från början är barnet mindre intresserat av vem donatorn än om man berättar för barnet längre fram.

Grodansmamma: Lycka till!

Sen en fråga, ni som gör heminsemination, hur löser ni det juridiska med donatorn? Tänker på faderskapsutredning och underhåll och sånt.

• Maralina

Ettlitetsteg: Jag har testat i två cykler och får streck men för svaga för att det ska räknas som ägglossning. Funderar på att göra vul och se om hur det ser ut och testa med cb digital dubbel hormonindikator nästa cykel. Då behöver man inte analysera streck utan får tydliga gubbar istället. Tyvärr är det väldigt dyra :( Känner mig nedslagen och hoppas att jag har ägglossning och inte behöver hormoner...

• Maralina

Har varit på journalsamtal nu och om en månad gör jag första försöket!

Jag testade med CB digitalt test (dubbel hormonindikator) och idag visade det på LH-stegring/maximal fertilitet :D Fick recept på Ovitrelle från kliniken också så jag kan använda den om jag vill men då krävs det vul plus att jag måste sova över i Köpenhamn, dvs mycket mer kostnader. Nån som vet om det ökar chanserna när man tar Ovitrelle mot om man insemineras naturligt?

• Maralina

Hej!

Det var längesen jag var inne här, ska bli roligt att läsa vad som sen sist. :)

I vår har jag gjort två inseminationer på Vitanova i Köpenhamn och den sista lyckades. Nu är jag gravid i v 6! Har inte vart till MVC än men BF blir någon gång i mitten av december.

/Lina

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!