Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
Deprimerad och känner för att gråta, mensen håller på att starta nu :(
Deprimerad och känner för att gråta, mensen håller på att starta nu :(
Kan jag ha sån tur BIM idag, testet ser ut så här. Känner mig förvirrad för är väl inte ens otydligt.
Förstår inte varför jag har ont nere till höger, typ vid äggstockarna! Haft dey ett par dagar, gör ont om jag spänner magen, hostar och på kvällarna när jag lägger mig i sängen och vänder mig.. vad är det??? Aldrig varit med om det förut!
Kommer inte kunna hålla mig. Första gravtestet imorgon. BIM -4.
Precis! =)
Hur tänker ni andra inför att berätta för släkt och vänner när ni är gravida? Kommer ni att få stöd eller bli ifrågasatta?
Jag är lite orolig. Har en mycket nära vän som vet och som stöttar mig hela vägen, men när (om) det tar sig så måste jag ju "komma ut" för resten av världen också. Jag är mest orolig för min egen familj faktiskt. Eftersom jag redan är ensamstående med ett barn och det har varit en tuff resa innan vi fick stabilitet i tillvaron så är jag rätt säker på att mina föräldrar kommer tycka att jag sätter krokben för mig själv (och tyvärr betyder deras åsikter väldigt mycket för mig känslomässigt, det är ingenting jag bara kan strunta i). Dessutom bor jag på en liten ort där "alla känner alla" och därmed ska alla ha åsikter om alla också = det blir lätt att det florerar runt en massa skitsnack. Hur värjer man sig? Hur orkar man försvara sitt beslut när folk som står en nära ifrågasätter?
Hur tänker ni om det här?
Jag pratade med min pappa för flera år sedan och även min mamma har fört det på tal. Nu när jag hade gjort alla hormonproverna sa jag bara till dem att det var dags. Var mest orolig för mamma som är en ängslig själ men båda är väldigt bra. Min syster och hennes man stöttar mig. De har ju 10 års barnvakteri att ta igen:)
Min pappa var så fin och körde mig hela vägen från Göteborg till Dammark nu första gången så att jag slapp åka själv. Betalade allt gällande bensin, mat, färja osv. Han är guld! Nu nästa gång tänker jag åka tåget själv. Har berättat för några vänner som är helt klara med detta och stöttar.
Min chef har gjort samma resa så hon står bakom mig och ger mig ledighet.