Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
Detsamma Mia therese!
Detsamma Mia therese!
Näää... :( Men grattis på födelsedagen iaf :)
Har ni sparat fryst sperma då eller köper ni ny från samma donator?
Vad härligt Saturnus! När ska du testa?
Vilken fin bild Kaa76, grattis!
Hej Rebecka! Kan verkligen tipsa om Femmis (gå in på Femmis.se), de är guld värda. Jag gick med för en månad sen ungefär och har redan lärt känna ett par stycken mammor i närheten av där jag bor. Saturnus, har du testat än? :) Jag trodde ju att jag skulle kunna åka redan i maj men det verkar som om jag måste vänta till i höst pga ekonomin. Jag hoppas att min väldigt oregelbundna mens ska hinna komma i fas igen till dess. Ska boka tid hos gyn för att kolla om de kan hjälpa mig. Har någon av er andra fått hjälp med oregelbunden mens? /Lina
Grattis både Saturnus och PoL!!! :D Min cykel har varierat mellan 25 och 42 dagar senaste året. Jag ska höra med gyn om otrivelle, tack för tipset :) Jag har kört med ÄL-tester ett par veckor nu (testlagrets) och fick svaga utslag från strax efter mens tom dag 13, men idag (dag 14) fick jag inget utslag. Ska kolla hur det ser ut imorgon. Trodde att jag skulle få starkare utslag nån av dagarna men jag har bara test en gång/dag så jag kanske missade toppen.
Saturnus: Vem skrev ut recepten åt dig? Har pratat med fert.mottagningen här och de kan göra vul men jag glömde fråga om ev. hormoner.
Saturnus: Nu såg jag att du hade provat gyn :)
*privat
Hej Jeanette! Min situation påminner om din. Min drömprins har lyst med sin frånvaro och jag vill inte vänta med barn tills det blir för sent. Jag vill inte bli tillsammans med någon bara för att skaffa barn, och jag vill inte skaffa barn med någon jag inte verkligen älskar, känner väl och kan se en framtid med. Bättre att skaffa barn på egen hand då :) Jag jobbar också inom vården, men bara nätter. Det finns nattdagis som funkar bra. Det finns ju många föräldrar som jobbar konstiga tider och är i behov av barnomsorg så det kan du säkert lösa. Dagmamma kanske kan vara ett alternativ? Jag vill inte heller att min familj ska känna sig tvingad att hjälpa mig men jag tror samtidigt att de tycker att det är roligt att vara med sitt barnbarn/syskonbarn. Prata med dem och se hur de känner. Min familj är väldigt positiv till mitt "bebisprojekt". Hur stora är dina hundar? En lösning om de är små är ju kattlåda för småhundar, inte alla hundägare som gillar tanken men det kan ju vara bättre än ingenting? Jag bor också i en tvåa och har tänkt bo kvar tills barnet behöver ett eget rum. Tror det går bra att dela rum ett par år. Jag har tänkt börja försöken i höst och jobbar nu på att betala lån, få koll på ägglossningen (kör med billiga stickor från testlagret nu när det inte är skarpt läge, sen blir det nog cb), börjat träna och äta bättre. Jag gick med i Femmis och har lärt känna en par andra kvinnor som fått barn på egen hand och bor i närheten. Det var lite om hur jag tänker kring det här, hoppas du får nån hjälp av det. :)