• finskorpan

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

jag ska se om jag nu får mens om 13 dagar. isåfall kanske jag bara skippar mens ibland... men det är svårt att veta när i så fall. Men kommer den så ska jag nog åka och göra ett försök till innan jag börjar utredning - det kan ju faktiskt vara stressrelaterat just nu. men från å med måndag blir det lugnt ett tag. Solig

Kan ju vara tacksam att jag fick iden att ta ett ÄL-test i torsdags annars hade jag missat det och fortfarande gått å grunnat om jag var gravid eller inte. 

• finskorpan

Har här det vaerit lite stilla.

Undrar, ni som gjort insemination i Danmark, om man väljer öppen donator - får man ändå underhåll?

Har gjort min andra försök som också misslyckades. 

• finskorpan
    Jösses skrev 2012-08-27 22:19:10 följande:
    För att inge lite hopp hos er som håller på eller som läser den här tråden så har jag varit nere i dk 4 gånger och gjorde ett positivt gravtest i lördags. 4 de gången gillt :)
    Önskar er alla lycka till! 
     Grattis!!!
  • finskorpan

På Sellmer får man göra VUL innan insemination. Dubbel insemination brukar väl vara två gånger på två dagar (kanske morgon/kväll men jag tror det är två dagar. 

• finskorpan

Nej, Sellmer kan man välja öppen på så det är en BM-klinik. Det ingår VUL innan insemination.

• finskorpan

det är en liten klinik som ligger i Örestad.

• finskorpan

Jag blir så förvirrad eftersom man på min klinik både gör VUL innan insemination och får ha öppen donator. Det låter som en omöjlighet när jag läser här i forumet. Jag var där igår och gjorde en insemination - hon kollar hur folikeln ser nu och avgör om den är stor nog. Jag hade testat positivt sedan måndag kväll så det var 36 timmar efter (testade även positivt 24 timmar innan. Sedan gjorde jag själv ett ÄL-test när jag kom hem, det var 10 timmar efter insemination och då var det negativt. Så nu hoppas jag att det ska bli ett plus!

Men jag har också grunnat lite på hur noga dom faktiskt är eller om dom kör på bara för å få pengarna. Men de två senaste gångerna har de inte tinat sperman när jag kommit utan först gjort VUL för å avgöra om det är aktuellt.

Läste i någon av trådarna att det kommer dröja 2-3 år innan det blir lagligt i Sverige - det var någon som ringt och frågat.

Ska kolla va det står om "min" klinik och återkommer... 

• finskorpan

den ena är jordemoder vilket ju är barnmorska, den andra står det så här om:  er uddannet bioanalytiker med en overbygning i human assisteret reproduktionsteknologi / IVF.

Där fick jag också göra VUL när jag började min resa i samband med journalsamtalet för att se hur det såg ut - det var då dag 10 i cykeln. Kostade ju 1000 spänn men kändes bra att ha varit där och så innan första inseminationen. VUL ingår i priset när man gör inseminationen. 

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!