Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
Lycka till med din "resa"
Inget positivt äl här heller... så länge det inte blir positivt imorgon eller nästa lördag är jag nöjd.
Äter just nu allt det som man kan komma att sakna sen - mögelostar, vin och salami
Hur går det för er allihopa??
Jag sitter och inväntar ÄL som kan komma när som helst... Väldigt drygt. Hoppas verkligen inte den drar ut på tiden och kommer på söndag, för då hoppar jag över denna omgången. I övrigt sitter jag och suktar efter en Ullaredstur Råkade gå in på deras blogg och kolla...
Ska övertala kollegan som brukar åka med att åka nästa vecka!
Här lyser ännu ÄL med sin frånvaro... Du har gått om mig Anifree Lycka till nu!
Jag har dock en del tecken på att äl borde vara på gång, så jag hoppas den är på ingång i dagarna. Blir så trött på denna väntan. Annars får det bli nästa månad istället...
anifree, jag vill helst insemineras sen eftermiddag, runt 26 timmar efter omslag. Jag har alltid ägglossning sen kväll dagen efter positivt test. Så det är som du ungefär Har väldigt tydlig ägglossning, där jag kan känna exakt när ägget släpper.
Jag får väldigt ont i äggstocken där ägget sitter. Det gör ont from eftermiddag och blir värre och värre mot kvällen. Det är till den grad att det gör ont att stå upp (det drar som tusan). Känns som en kniv! När ägget släpper försvinner smärtan och det blir ett lätt lätt molande. Det känner jag från en sekund till en annan. Detta bekräftades även av de VUL jag har gjort hos Lars. Första gången jag blev inseminerad satt ägget kvar och det gjorde sen ont på kvällen. Nästa gång hade jag ont kvällen innan och på morgonen vid VUL såg han att ägget hade släppt.
Ja det är äl-sekret här med som vittnar om att det borde vara på gång, men strecket på stickorna är så tunt så. Jag får verkligen starkt utslag även på stickorna när jag har äl, men jag får ingen stegring, utan det går från svagt till starkt direkt.
HJÄLP!!!
Har fått positivt äl-test nu på kvällen...! Bra ja, men jag har noll koll på när jag ska insemineras. Jag testade vid 12.45 och då var det negativt men en ganska bra stegring. Sen glömde jag att testa på jobb och nu när jag kom hem 18.30 så var det positivt! Jag vill ju bli inseminerad ca 26 timmar efter positivt test (släpper ägget ca 30 timmar senare), men det är ju typ mitt i natten Så ska jag köra på 14.30-tiden eller tidigt morgonen efter? Jättejobbigt ju! Det kan ju ha slagit om direkt efter lunch också... gah. Tips snälla!