• grodansmamma

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Miini skrev 2014-12-09 12:02:48 följande:

Var i sverige bor du? Hade varit underbart bortom alla gränser om du fanns i närheten av mig =) (Eller finns du på QX så vi kan skriva till varandra där?)

Tänker samma sak. Jag var ensamstående med förlossningsdepression, ekonomiska problem och ett kolikbarn utan dess like (visade sig sedan vara mjölkintolerans). JAG om någon borde väl veta vad jag ger mig in i, och att jag dessutom gör det frivilligt (första gången var inte precis planerat) borde ju visa på att jag har tänkt igenom det hela riktigt jävla noga. Men så ser inte mina föräldrar det. Dom ser bara på hur jobbigt jag hade det med första och kommer ta för givet att det blir samma historia igen.

Jag bor i Sörmland, var bor du? Vi kan ju skriva privata meddelanden här om inte annat, QX är jag tyvärr inte med i. Nej det behöver ju verkligen inte bli samma visa igen med nästa bebis! Ja nog har man tänkt igenom det mycket, annars är man ganska oansvarig kan jag tycka..
  • grodansmamma

Krångel krångel... min donator verkar inte kunna komma nästa äl,han har fullt med jobb och svårt att komma ifrån, inte lätt att ha en jurist som donator... :/ så nu har jag skrivit till den andra som hjälpte mig förra månaden och hoppas han kan komma!

• grodansmamma
    Miini skrev 2014-12-10 12:06:04 följande:

Attans då, jag bor i Norrbotten :P

Nej, och även OM jag nu skulle ha alla nivåer av otur och måste gå igenom precis all skit som hände förra gången så kommer ändå utgången vara annorlunda. Jag är både äldre, klokare och betydligt mer full i fan. Inte en chans att jag kommer låta folk köra med mig som jag gjorde då.

Tyvärr tror ju mina föräldrar att jag fortfarande är en fjortonåring med konsekvensanalys som en utvecklingsstörd hundvalp...

Åh vad synd! Men vi kan ju skicka pm till varandra här iaf :)

Ja precis, man har ju gått igenom det förut och fått mer skinn på näsan så klart vi kommer klara det! :)

Haha konsekvensanalys som en utvecklingsstörd hundvalp -skrattar!!!!!
  • grodansmamma
    Miini skrev 2014-12-10 12:19:23 följande:

Skit också. Håller tummarna för att den andra kan komma. Om han gnäller om sjukdomar osv så kan du ju förklara pedagogiskt hur orimligt det är att han blir smittad när han aldrig ens rör dig :P

Tydligen kan man bli smittad av spermierna med vad jag har fattat det som... :/
  • grodansmamma
    Trisse76 skrev 2014-12-11 20:14:43 följande:

BIM imorgon och ingen mens ännu. Känns iofs som att den är på G men tänker att det lika gärna kan vara tecken på något roligare . Håll tummarna där ute att jag får den bästa julklapp som kan tänkas.

såklart jag håller tummarna! :)
  • grodansmamma
    Trisse76 skrev 2014-12-11 21:27:55 följande:

Tack! Hur går det med din donator?

han som har hjälpt mig flera månader kan ju inte komma, har en annan som kan komma om äl inte infaller på tpr4sdag för d kunde han inte, den borde komma tisdag-torsdag någonstans, hoppas på tis-ons!

tråkigt att höra att du fick mens :(
  • grodansmamma
    längtanärstor01 skrev 2014-12-13 11:25:41 följande:

Min insemination som ledde till graviditet gjorde jag 1-2 dagar innan ÄL! Så det behöver inte ske på exakta ÄL dagen, 1-2 dagar innan tror jag ger större chans då simmarna hunnit upp i tid så ligger dem sedan och väntar på ägget. Min känsla är att de får större chans att klaffa då! Lycka till!

det blir ju ungefär 1-2 dagar innan äl eftersom jag gör försöket när jag får en glad gubbe på testet, då har man ju äl 24-48 timmar (tror jag det är?) efter man fått utslag på det.
  • grodansmamma

Måste man ha trådiga flytningar vid äl? Jag har inte haft det på ett tag så börjar såklart fundera lite... tänk om jag inte släpper några ägg??

• grodansmamma

Jag använder clearblues digitala äl-test, de man får en glad gubbe på när man har äl. Men vad jag jar förstått så visar äl-test positivt när man har LH-höjning, men det behöver inte betyda att man faktiskt släpper något ägg... ja, tankarna snurrar...

• grodansmamma

Fortsätter det såhär utan såna flytningar och jag inte blir gravid så kanske jag ska kolla upp det då..

Miini skrev 2014-12-14 21:30:45 följande:

Ja, nä men skitkul. Utslag på äl-stickorna och donatorn är helt plötsligt omöjlig att få tag på. Tack för den liksom :(

Neeej vad typiskt!! :/ kolla om du hittar en annan donator?
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!