• Månblomma

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Carrella: Måste du berätta om dina inseminationer då om det känns jobbigt sas? Man kan ju vilja kolla upp det även om man inte planerar att bli gravid. Se till att boka en tid! Se på mig, vilken tur att jag till slut inte stod ut med äl-strulet utan kollades upp mer på gyn och fick bort polypen. Nu vet jag ju inte om det kommer lyckas snart ändå men jag räknar med det Tungan uteSkönt att veta att det inte finns nåt därinne som kan förhindra en lyckad insemination iaf.

Surt med semesterpengarna men du ska se att det tar sig nästa gång då så att det var menat att det skulle bli så här Det gäller att tänka positivt!
  • Månblomma
    Carrella: Har du pratat med bm idag? Se där ja, bra med fast anställning först   Gör vanliga barnmorskor äggledarspolning? Har ni ingen privatklinik du kan vända dig till annars om bm säger nej?Surt att behöva åka till DK för det, hoppas du får hjälp! Jag går hos en privatklinik i stan och först när jag var där skrev de in mig som privatpatient (alltså ej rätt till landstingsavtalat pris) eftersom jag planerar en resa till Köpenhamn men sedan måste de ha ändrat sig för jag har fått betala vanlig taxa och har nu frikort. Kanske finns någon liknande schysst klinik där du bor? Våga fråga, du kan inte få annat än ett nej. Jag fick inte göra de där blodproverna var som helst när jag berättade vad jag behövde dem till så då ringde jag till privatgynekologen istället. Och där är de hur gulliga och hjälpsamma som helst!
  • Månblomma
    Fröken Smilla: Grattis, vad kul Solig!!! Lycka till! Ja, stanna till här då och då, vi vill ju följa dig med Glad!

Carrella: Vad var det som hände med Mama Mia? Minns inte. Sena provsvar har jag för mig?
  • Månblomma
    Carrella: Fy vad dåligt! Jag hade heller inte återvänt dit!

Vad bra att du har fått en läkartid! Varför tror du att det är något fel på dig? Det kan ju ta flera försök innan det lyckas så fortsätt tänk positivt. Jag trodde jag skulle bli gravid på första försöket men tji fick jag! Nu tänker jag att varje försök för mig närmare en bebis
  • Månblomma
    Jösses skrev 2012-08-27 22:19:10 följande:
    För att inge lite hopp hos er som håller på eller som läser den här tråden så har jag varit nere i dk 4 gånger och gjorde ett positivt gravtest i lördags. 4 de gången gillt :)
    Önskar er alla lycka till! 

Stort grattis!! Vad kul! Lycka till!

Där ser du Carrella, snart händer det oss också! Vi måste bara komma igång med inseminationerna igen Flört
  • Månblomma
    Carrella: - 7 kg! Grattis! 7 kg är en hel del, bra jobbat! Det BLIR ett positivt test nästa gång du åker! Och för mig med! Så det så Flört!
  • Månblomma
    Vivann skrev 2012-08-30 11:11:01 följande:
    Nu har äntligen min lille son Leo kommit

Stort grattis!!!!! Vad härligt! Gick allt bra?
  • Månblomma

Låter som en bra idé Carrella!

Nu har min mens kommit igång och jag har ringt gynmottagningen i två dagar för att diskutera Pergotime men utan resultat. De har telefontid med massor av folk som ringer och trots att jag har sånt jobb att jag kan ringa och ringa och ringa kom jag aldrig fram. Suck. Lämnade dock ett meddelande på deras återbudstelefonsvarare men de ringde inte upp. Hoppas de ringer på måndag. Annars måste jag fatta beslut själv Tungan ute. Jag har recept på enkel dos pergotime så visst, det kan jag börja med på tisdag. Efter första misslyckade kuren sa gyn dock att jag kunde ta en dubbeldos istället. Men i samband med skrapningen var ju äggblåsan stor och han sa att jag kanske inte behöver pergotime alls. Men jag vill öka chanserna och tar nog gärna något för att hjälpa kroppen lite. Jag är ju trots allt 35 och har kanske inte ordentlig äl varje månad av mig själv. Men eftersom en enkel dos inte hjälpte alls kanske jag skulle ta en dubbel? Eller testa en månad till med enkel? Blir det inget ägg denna gången heller kan jag ju ta dubbel nästa. Känns lite nervöst! Senaste gången jag var iväg var i februari (!) så nu är det verkligen dags!!! Hoppas,hoppas,hoppas det tar sig!!

• Månblomma

Ingen insemination för mig den här cykeln. Polypen (eller kanke myomet) är kvar trots skrapning så jag bör ta bort den först på sjukhuset. Den sitter i taket i livmodern och tydligen vill ofta äggen fästa där så jag måste väl ta bort den.Om jag inte hade velat bli gravid hade den inte stört (känner ju inte av den alls) men nu bör jag alltså ta bort den. Inte meningen att jag ska bli gravid än

• Månblomma

Carrella: Toppen! Med en genomspolning först och sen en dubbel insemination lär du lyckas !!!

Vivann: Vad svårt! Har du samma donator på dina barn (minns inte vad du skrivit tidigare) ?Jag skulle nog spara om det inte kostade för mycket. Frågan är om man har råd som sagt med fler än 2. Jag kan ibland tänka på att jag är galen som försöker få ett till med den ekonomin jag har. Jag har fast tjänst men tjänar inte särskilt bra tyvärr. Ett barn till funkar men kanske inte två till. Men som sagt, jag hade nog sparat ifall ifall.

• Månblomma
    Marina80 skrev 2012-09-17 13:54:45 följande:
    En liten fråga: När ni har blivit inseminerade kollar dom inte dagen därpå att ägget har släppt?

Har inte ägget släppt så kan det ju vara läge att inseminera en gång till. Har ägget släppt så saknar det ju mening att seminera igen.

Eller betyder dubbell inseminering att man insemineras en gång men med dubbell dos?

Dubbel dos betyder 2 gånger i samma cykel, inte samtidigt. Dessvärre kan inte barnmorskeklinikerna göra vul så man får bara hoppas att ägget släpper när det ska... Tror att några läkarkliniker i Dk som utför inseminationer kan erbjuda vul men där får man bara insemineras med anonym  sperma så det har jag ingen koll på,jag använder bara öppen. Annars vore det givetvis en jättebra idé!
  • Månblomma
    Marina80 skrev 2012-09-18 00:28:29 följande:
    Så det enda som visar att ni har ägglossning på G är alltså ägglossningstickor?

Ingen som kollar med ultraljud innan och efter? 

Jag kommer göra det eftersom jag även ska ta en ägglossningsspruta 36 h innan inseminationen.
    finskorpan skrev 2012-09-18 00:01:48 följande:
    Nej, Sellmer kan man välja öppen på så det är en BM-klinik. Det ingår VUL innan insemination.

Det stället har jag inte hört talas om! Önskar Storkklinik gjorde det med.
  • Månblomma

Marina80: Du har helt rätt. Jag önskar verkligen att de la ner mer tid och engagemang på att det ska lyckas. Min gynekolog i Sverige hade säkert gjort det

• Månblomma

Hoppsan,jag var ju inte klar

Klinikerna i Dk erbjuder dock inget sådant och vi singlar som gärna vill bli gravida  har dessvärre inget val. De som bor nära Dk skulle möjligen kunna försöka hitta en engagerad gyn som kollar före och efter äl men vi som bor långt ifrån kan dessvärre bara hålla tummarna...

Visst är det surt men vad gör man?

För att få mer koll på att ägget verkligen släpper överhuvudtaget har min svenska gyn och jag  bestämt oss för ägglossningsspruta (ultraljud före) , det känns lite säkrare men långt irån optimalt.

• Månblomma
    Fröken Smilla skrev 2012-09-25 13:20:54 följande:
    Hej tjejer! Hur är läget?!

Har ni hängt med i all uppståndelse över donatorn med den genetiska sjukdomen? Jag har en väninna som har fått barn med den donatorn... Det som skrämmer mig mest är att de använt hans sperma så mycket att det finns 43 barn?? Jag såg dock att Danmark nu ska införa mer restriktioner angående hur många gånger en donator får användas, men det är ju nästan lite skrämmande att det finns så många barn med en och samma far...

Hej! Nä,det har jag missat! Var står det om det? Ja, känsinte särskilt kul med så många halvsyskon biologiskt sett...
  • Månblomma

Hej allihop!

Det finns nog någon mening med att du måste vänta Carrella! 

Jag är nu på dag 3 av Pergotimekuren. Ska på vul på torsdag, hoppas på 1 eller 2 fina äggblåsor   Hoppas jag kommer iväg denna månaden.   

• Månblomma

bebissugennu: För min del så är det nog främst jag själv som känner att det är lite konstigt med en donator. Inte just att ha barn med "vem som helst" utan hur det blir för barnet när det växer upp. Mina vänner är alla positiva,min mamma tycker att jag ska vänta tills min dotter jag redan har är äldre och min pappa bara fnös åt det när jag försiktigt började berätta. Mao pratar jag bara med mina vänner som är positiva Du är mer än välkommen att bolla och dela allt med oss här, vi har ju alla fattat samma beslut

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!