Inlägg från: längtanärstor01 |Visa alla inlägg
  • längtanärstor01

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Ciconiidae skrev 2014-09-13 21:20:00 följande:

Ja, det gäller att planera väl när man är själv. Jag har dessutom ingen bil så jag får passa på att handla lite pö om pö. :)

Självklart ska vi ses när du blir gravid. Vill gärna träffa så många likasinnade som möjligt så man inte känner sig ensam. Ska försöka hitta en mammagrupp för ensamstående, det ska finnas sådana i Gbg.

Ja verkligen, samma här. Varken körkort eller bil men anser inte mig vara i behov av det där jag bor ändå. Klarar mig bra utan med eller utan barn!

Vad kul att du vill ses, känner detsamma angående att vilja träffa andra likasinnade så man inte känner sig ensam. Har också hört via en nära vän att det ska finnas en sådan grupp i Gbg.
  • längtanärstor01
    Ciconiidae skrev 2014-09-13 22:52:03 följande:

Jag anser mig också klara mig utan bil än så länge. Men jag kommer ju behöva låna när man köper säng och liknande. Har en vän som bor i närheten som dessutom erbjudit sig att köra mig till förlossningen.

Ja lite hjälp behöver man ju! Om man får fråga, tänker du gå igenom förlossningen själv?
  • längtanärstor01
    Saturnus skrev 2014-09-14 15:28:22 följande:

Hej!

Jag plussade idag på RD 11(svagt) men har TD den 17:e. Känner mig lyckligt lottad att det tog sig på första IVF-försöket. :) Resan hit har varit lång. Nu hoppas jag att pyret vill stanna och tänker vara frisk.

Håller tummarna för Er! Följer tråden, blir spännande att höra hur det går för er Md77 o längtanärstor.

Otroligt glad för din skull, så roligt att höra!! Grattis. Trenden i denna tråd verkar vända helt och hoppas den följer oss alla. Fortsatt lycka till med vägen till det lilla pyret vännen! Kram.
  • längtanärstor01
    Ciconiidae skrev 2014-09-14 14:53:12 följande:

Som det ser ut nu kommer det bli "bråk" om vem som ska vara med. Han som ska köra mig, verkar vilja vara med, en vän till mig vill vara med på både förlossningen och profylaxkurs och förmodligen kommer mamma vilja vara med. Jag skulle kunnat tänkt mig en doula, om jag inte hade haft ngn, men så verkar det inta vara. Men det är ett tag kvar dit, så får se hur det hela slutar. Mig spelar det mindre roll, men hade varit skönt med ngn där om det blir långdraget.

Ja okej, då verkar du inte bli ensam iallafall vilket nog är skönt! Min bonusmamma är den som kommer köra mig in och vara med, det har jag känt länge att jag vill att det ska vara hon så när jag frågade och hon sa ja blev jag lättad och glad.
  • längtanärstor01

Då så mina vänner, nu är jag klar för denna gång! Nu är det upp till kroppen att sköta resten. Jag ber och hoppas att mitt nu fjärde försök ska få bli mitt sista för mitt första barn. Det börjar ta rätt mycket psykiskt nu känner jag så jag hoppas så att detta blir början på en stor och välkomnande förändring i mitt liv!

Önskar er alla en fin vecka som kommer. Kram! {#emotions_dlg.flower}

• längtanärstor01
    Ciconiidae skrev 2014-09-14 23:09:34 följande:

Vad härligt att du har en sådan fin relation med din bonusmamma. Om man läser trådar här på fl så tror man lätt att det inte existerar. Lycka till med ditt försök nu, jag hoppas på att få se ett plus om två veckor.

Ja hon har jag en mycket värdefull och fin relation med, dessutom tillhör hon inte min biologiska familj alls utan är helt utomstående men hon och hennes familj är min familj precis lika mycket som min biologiska, blod är inte alltid tjockare än vatten som dem säger. Är mycket tacksam för henne!

Tack för din lyckönskning och din omtanke, det värmer!!
  • längtanärstor01
    Saturnus skrev 2014-09-14 22:47:54 följande:
    Håller tummarna!! Kram och ha det gott du med.
    Tack så mycket, det värmer! Kram. {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01

Uppdaterar listan!

Mia -therese: 6 rundor hos storken var av senaste efter pergotime. Tar paus juli- aug. Bor i Malmö. 32år.

Saturnus: 3:e inseminationer på CFC, 3 på Vitanova. Två graviditeter med Pergotime. En slutade i utomkvedshavandeskap och en i missfall. Bor i Svealand, 40år 

Ensamåvilsen: 4 inseminations försök storken även spolning allt såg bra ut. En ivf behandling med lyckad insättning CFC resulterade dock inte i gravid, ett frys återföring som lyckades nu gravid i v 17. 37år, första barnet, bor Örebro:) 

längtanärstor01: Bor i Göteborgs norra skärgård. 26 år!
    1:a försöket  23/4 - Negativt.
    2:a försöket 13 & 14/5 - Negativt.
    3:e försöket 16/7 - Negativt.
    4:e försöket 11, 13 & 14/9 - BIM 27/9

MD77: Syskonförsök med samma donator (öppen). Uppland, 36år 
    1:a försöket 2/5-14. BIM 16/5 - Negativt 
    2:a försöket 24/6 -14. BIM 7/7 - Negativt
    3:e försöket i september

önskan2014: 1 insemination hos Vitanova. Örebro län, 29 år.

Erda: 1:a insemination Storken. Dalarna, 30 år

Ciconiidae: 1:a insemination Vitanova. Göteborg, 29 år BIM 9/8

Annesh: 1:a insemination Sellmers, Malmö, 39 år BIM 3/8 - Negativt
    2:a  inväntar BIM 27/8

• längtanärstor01
    önskan2014 skrev 2014-09-19 21:22:39 följande:

Håller tummarna för att det är din tur nu!

Tusen tack för det och din omtanke! {#emotions_dlg.flower} Hur går det för dig?
  • längtanärstor01
    önskan2014 skrev 2014-09-20 10:05:51 följande:

Jag har tagit en paus. Hade ju en plan men från ingenstans dock det upp en kille som jag träffar just nu. Tänkte att han ska få en chans iaf även om drömmen om barn fortfarande lever!

Okej då förstår jag! Lycka till med killen och drömmen om barn. Kram!
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!