• Ciconiidae

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Hej, vill bara uppdatera att i veckan föddes min underbara Vitanova bebis. Lycka till alla som är i försöksstadiet. Hoppas ni får era plus snart och att vi ses på Femmis. :)

• Ciconiidae

Grattis, ååh vad kul. Jag fattade nog bara de sista veckorna. Kände mig lite obekväm när jag skulle handla in allting, precis som om jag bara låtsades vara gravid trots magen långt ut i vädret.

hope77 skrev 2015-05-31 09:27:32 följande:

Ahh grattis ciconiidae!

Jag har inte skrivit här för att jag vågar fortfarande inte tror på det, men gravtestet jag gjorde i torsdag var faktiskt otroligt nog Positiv!

Skulle vilja testa varje dag bara för att se att det verkligen är sant, är rädd att vakna imorgon och allt var bara en dröm. Känns om jag ljuger när jag säger att jag är gravid...

Så det riktiga glädjekänslan har inte infunnit sig, men det kommer säkert snart. Ska till mvc om du veckor och har även bokat Ul hos gyn om tre veckor.

Lycka till alla ni andra!

• Ciconiidae

Vad roligt med även "yngre" som försöker/är gravida. Jag är 30 (29 när jag var gravid).

Monet, MammaMia har jag också hört ska vara bra om man bor i Sthlm.

• Ciconiidae
    Monet skrev 2015-06-20 22:19:28 följande:

Har jag förstått rätt?

Jag ska göra prover för klamydia, hepatit b och c samt hiv. Är det ett prov även för röda hund också?

Men att jag inte måste göra hormonprover/VUL i och med att jag är regelbunden?

Monet skrev 2015-06-20 22:15:43 följande:

Jo, för min del känns det som att jag har vänta igeom universitet, fast tjänst och bostasrät och nu några år senare så är det läge men mr right dyker ju inte upp.Tack :)

Samma här, universitet avklarat, fast tjänst och bostadsrätt sedan många år. Jag ville fortsätta mitt liv NU, trots att Mr Right lyser med sin frånvaro och jag vill inte nöja mig med första bästa karl.

Jag behövde ta hormontester och göra UL för att konstatera att allt såg ok ut. Men det var två år sedan och kan säkert skilja mellan kliniker. Maila dem, både Stork och Vitanova har varit snabba med svar oavsett om det varit vardag eller helg.
  • Ciconiidae

Jag är en gammal stofil i den här tråden, men kanske kul att läsa ändå. Jag har en son nu på 5 mån, men kommer nog bli aktiv här igen om ca ett halvår då det ska börja påbörjas syskon. :) Första tiden har varit tuff med kolik och ett barn som har svårt att sova bra. Men det har ändå gått förvånandsvärt bra som ensam ändå. Så bra och härligt att jag nu längtar efter syskon. ;)

• Ciconiidae

Jag har varit i DK och förmodligen åker jag dit igen. Köerna kommer troligen vara för långa i SE när lagförslaget går igenom.

Biet skrev 2015-10-24 23:26:52 följande:

Vad roligt attdu lyckades.

Var du i Dk för försök eller var det privat hemma? Hur tänker du göra denna gången.

• Ciconiidae
    Annesh skrev 2015-10-28 17:05:55 följande:

Hej

För några dagar sedan födde jag min Lill prins, han kom till genom insemination i DK på klinik sellmers.

Tveka inte om ni står i valet o kvalet! För mig, den största upplevelsen!

:)

Grattis <3
  • Ciconiidae
    VitaMoln skrev 2015-11-23 09:08:29 följande:

Vet någon om det finns en mer levande tråd i det här ämnet? Blir så avundsjuk när jag läser bakåt här och ser vilket fantastiskt städ ni verkar ha haft i varandra. :) det är ju på vissa sätt en slitsam process det här, och man är rätt så ensam i den.

Du kan bli medlem i Femmis. Jag lär bli aktiv i vår igen. Nu hoppas jag att mensen kommer igång snart trots fortsatt delamning.
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!