• Trisse76

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

hope77 skrev 2015-03-22 16:20:17 följande:

tack Trisse76, känns bättre nu när jag vet att jag inte är ensam om problemet en av anledningarna att jag skrev på forumet var att jag om jag fortsätter prata om det så vill snart igen lyssna längre jag känner också efter hela tiden. Jag är öm i bröstet, men jag fick ägglossningsspruta så jag tror att det har mer med det att göra än en eventuell graviditet. Man kan ju knappast känner nåt dag tre efter insemination

Håller tummarna för dig!

Ha ha! För mig är det tvärtom. Brukar få ömma bröst ca tre dagar efter ägglossning och denna gången inget (dag 7 efter inseminering nu). Har också tänkt att det beror på hormonerna jag tog innan ägglossning. Men såklart så hoppas jag att det beror på något helt annat Flört
    Håller tummarna för dig också!
  • Trisse76
    Masquerade skrev 2015-03-22 20:52:18 följande:

Hej igen alla! Plussade i morse efter två veckors ångestfylld väntan. Hoppas verkligen att det nu går lika bra för er andra! :)
    Nu väntar nästa mål och ångesten inför den: tre-månaders-milstolpen. 

Grattis! Vad härligt Glad. Lycka till!
  • Trisse76
    hope77 skrev 2015-03-30 14:43:31 följande:

Fundera på att testa redan imorgon (bim -2), är nyfiken, men samtidigt rädd. Så länge jag inte testa negativt kan jag leva kvar i den lilla bubbeln att jag är gravid.

Jag har känd allt och ingenting de senaste tio dagar. Torsdag eller fredag kommer jag veta.

Jag hoppas Och önskar....

Jag har testat negativt i morse men min mens är sen. Det brukar den inte vara så jag när ett väldigt litet hopp om att jag är en låghormonare. Men jag tror tyvärr inte det funkat denna gången heller Rynkar på näsan
  • Trisse76
    hope77 skrev 2015-03-31 09:02:33 följande:

Vad tråkigt att höra Trisse76.

Har man inte alltid mens 14 dagar efter ägglossning? jag trodde det var att bara den första halvan av cyklen varierar eller? Just nu känner jag mig inte gravid, men det gå upp och ner ner.

Testar på torsdag . Håller tummarna för dig. Har du en plan hur du ska gå vidare om det inte funka denna gången heller?

Jo, det tänker jag också och jag har en del symtom som kan vara både pms och graviditet. Det är väl bara att fortsätta att vänta antar jag. Jag kommer försöka i alla fall en gång till. Känner inte att IVF är ett alternativ med den hög kostnaden. Och jag är inte riktigt redo att ge upp tanken om barn...
  • Trisse76

Nehej, det funkade inte denna gången heller. Usch, jag är jätteledsen och besviken. Hoppades så mycket.

• Trisse76
    hope77 skrev 2015-04-08 10:09:16 följande:

Testade negativ i fredags ledsen och besviken så klart, men inget att göra. hoppas på bättre tur nästa gång. tycker dock att det var konstig att min mens endast varade 21/2 dagar och att jag hade mensvärk. Har aldrig starka blödningar eller värk i vanliga fall, men 21/2 dagar känns väldig kort. nån som har haft liknande efter insemination? kan inseminationen påverka det? eller kanske ägglossningssprutan? kan det påverka nästa insemination?

Vad tråkigt!
    Jag har fått som svar att menstruationen ibland förändras när man börjat med inseminationer. Fast min blev tvärtom längre så om det beror på det så var det i alla fall på rätt håll för dig Flört. Men frågan på kliniken också för att vara på säkra sidan.
  • Trisse76
    hope77 skrev 2015-04-16 09:00:16 följande:

Ahh. Då är det samma som jag gör hos min gyn innan jag åker över. Tyvärr ingen insemination för mig denna månaden. tyvärr hade inte mina fohikla växt som de skulle, så ingen fungerande ÄL denna månad. Hoppas på bättre tur nästa månad. Nu börjar väntan igen det som stör mig mest är att jag inte kan göra nånting åt det. Inget jag kan göra för att förbättra mina möjligheter...

Jag har också paus denna månaden då det är för mycket runt omkring. Förstår precis känslan du beskriver av att man inte kan påverka. Känns väldigt jobbigt tycker jag Rynkar på näsan
  • Trisse76
    hope77 skrev 2015-05-04 13:38:22 följande:

Jaha... Då var mensen över. Hoppas att promille kuren har gjort att jag får ägglossning denna månad. Har bokat vul på måndag. Hoppas på insemination på torsdag, så slippa jag krånglar med jobbet, men även onsdag gå att lösa bara att kroppen är redo.

Håller tummarna jag med Glad
  • Trisse76
    finskorpan skrev 2015-05-06 15:07:43 följande:

Hej alla!

Jag såg precis på en sida att förslaget ligger att det ska bli lagligt med inseminationer för oss singlar i Sverige 1 juli 2015. Nån som vet något mer om detta? Som tänkt använda sig av det? Eller kör ni på med Danmark?

Jag har inte hört att det var så snart men det vore såklart bra.
    Dock så har jag också hört att det är ont om sperma så att det ändå kan bli kö för att få hjälp. Det bekymret verkar de inte ha i Danmark. Så kanske beror det på hur "jäktad" man känner sig när det gäller att skaffa barn om man väljer det ena eller andra om det blir möjligt.
  • Trisse76
    hope77 skrev 2015-05-12 16:30:04 följande:

Vul igår gick bra. En fin äggblåsa på höger sidan. Tog ofrivilligt igår kväll och imorgon förmiddag är det dags. Känner redan att sprutan börjar verka. Hoppas ägget hålla sig lite till

Nu när jag tog sprutan för andra gången så fattar jag att det jag kände vi första insemination som jag tolkade som graviditetssymtom är bara från sprutan. Nu kan jag kanske vara lite lugnare denna gången.

Håller tummarna för dig imorgon!
  • Trisse76
    Liv2016 skrev 2015-05-12 18:21:57 följande:

Vad kul att läsa om fler singlar som är på samma resa!

Jag har själv besökt storkkliniken i Danmark för insemination vid tre tillfällen, två förra sommaren och ett nu i april. Dessvärre utan resultat :(

Jag har bra AMH 2,9 men Storkklinik rekommenderar hormonstimulering för att öka chanserna. Jag är lite orolig då min gynekolog menar att "risken" för tvillingar är större, i synnerhet då jag har ägglossning och många ägg. Han tycker därför att ivf är ett bättre alternativ men den kostnaden är ju betydligt högre. Får tre inseminationer för ett ivf försök.. Är dock 38 så äggen kanske är de piggaste.

Ngn som har samma erfarenhet eller ett råd att ge? :)

Hej,
    Jag har gjort fem inseminationer och den sista med stimulering utan resultat. Ganska mycket jobb med hormonstimuleringen. Det tog väldigt mycket kraft för mig. Känner som du med IVF att det är väldigt dyrt och inget garanterat resultat där heller. Nu har jag hoppat över två månader. Men tänker att vid nästa ägglossning blir det ett nytt försök. Får se hur jag gör om det inte funkar då heller.
  • Trisse76
    hope77 skrev 2015-05-31 09:27:32 följande:

Ahh grattis ciconiidae!

Jag har inte skrivit här för att jag vågar fortfarande inte tror på det, men gravtestet jag gjorde i torsdag var faktiskt otroligt nog Positiv!

Skulle vilja testa varje dag bara för att se att det verkligen är sant, är rädd att vakna imorgon och allt var bara en dröm. Känns om jag ljuger när jag säger att jag är gravid...

Så det riktiga glädjekänslan har inte infunnit sig, men det kommer säkert snart. Ska till mvc om du veckor och har även bokat Ul hos gyn om tre veckor.

Lycka till alla ni andra!

Åh vad kul! Grattis Skrattande
  • Trisse76

Har nyligen gjort min sjätte och sista insemination i Köpenhamn. Funkar det inte denna gången så har jag bestämt mig för att låta det vara. Tufft och sorgligt om det blir så men ändå det bästa för mig. Håll alla tummar nu!!

• Trisse76
    Annesh skrev 2015-09-04 11:56:35 följande:

Hej trisse76.

Håller alla tummar! Det är bara du själv som kan avgöra vad som känns bäst för dig!

Jag blev gravid på 5e försöket o är nu i vecka 32. Men det var en tuff väg hit :)

Håller tummarna o önskar dig allt gott!

Tack! Ja, det är tufft, vilket är anledningen till att jag känner att jag måste sätta punkt. Men än finns det hopp:)
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!