• Månblomma

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

God morgon allihop!
    Jag har kikat in här några gånger förut men inte kommit mig för att skriva något men nu är det dags GladJag har blodprover och journalsamtal avklarade och väntar nu bara på nästa äl, sedan bär det av mot Storkkliniken Skrattande
     Jag är 34 år, har en dotter på drygt 6 år (som jag fick på vanlig  väg sas men som inte har en pappa i sitt liv, lång historia) och vill nu skapa ett syskon till henne Hjärta.
    Kul att så många är på G här Glad!

Annaloo: Hur kändes inseminationen?  Gjorde det något ont? Lycka till!

Och lycka till till alla oss andra med som väntar på insemination och kommande + Skrattande

• Månblomma

Miss Smilla: Jag har för mig att när jag väntade min dotter så sa de att min livmoder är bakåtlutad (eller något liknande ) så jag tror att de får trycka på min mage med. De får trycka hur mycket de vill, bara de kommer in med det jag behöver sasFlört

Carrebarre: Ja visst är det typiskt när cykeln "krånglar"! Jag hade räknat ut så bra när nästa äl skulle komma och tog schemaledigt en hel vecka för att kunna pricka in det perfekt (har ett jobb med en hel del schemaledigt) men förra äl kom sent så nu är allt förskjutet en vecka! Vågar ändå inte ändra ledigheten ifall äl trots allt kommer tidigare den här gången... Ni vet så där som när man byter kö i en affär då ens egen kö går trögt och den jämte fortare och sedan när man bytt kö så går ens f d kö mycket snabbare trots allt... Men nu får fakiskt min mens komma!! Hoppas på att den kommer i natt så att jag inte tagit ledigt helt tokigt...

Jag testade Rosenrot en gång men tyckte den bara krånglade till allt så jag tar inget extra utan försöker bara äta superbra med lite näringstillskott.

Har inte full koll på vad alla här inne har valt så har ni valt öppen eller anonym donator? Får nog läsa om tråden igen så jag kommer ihåg vem ni alla är sas Skrattande

• Månblomma

Miss Smilla: Nej då, det är inget som påverkar chanserna .

Mmmbop: Underbart att allt går bra för er båda Längtar tills jag själv är i samma sist

Mensen kom igår kväll så om vykeln fortskrider som jag vill Flört hinner jag med en tripp till Köpenhamn under min ledighet.

Någon som hittar till Storkklinik från Centralstationen/tågstationen? Är det långt att gå? Har en karta men är osäker på avståndet.

• Månblomma

Miss Smilla: Ägglossningen kan ju skjutas upp länge av olika orsaker, typ stress.  Vi som bara väntar på äl kan nog omedvetet försena den en del... Jag börjar närma mig men försöker inte tänka på det sas. Förra månaden kom den dag 20 (!) men nu hoppas jag att den blir mer  normalFlört. Huvudsaken är att den kommer dock!

Carrebarre: Ang ångest över insemination, hur känns det för dig nu? Jag har malt fram och tillbaka. Jag vet att jag inte vill/vågar skaffa barn med någon man igen så då blir insemination lösningen. Känner dock fortfarande att det inte känns helt bra gentemot barnet att medvetet inte ha någon pappa om ni förstår. En annan rädsla jag har är huruvida min dotter i långa loppet kommer uppskatta ett syskon eller inte... Vi har ju varit själva så länge (hela hennes liv) och har en så tajt relation och jag är rädd att hon kommer känna sig undanskuffad och otillräcklig (att hon ska tro att hon inte räcker till eftersom jag skaffar ett barn till). Samtidigt vill jag verkligen ge henne ett syskon, jag hoppas att det kommer vara positivt för henne, både nu och i framtiden. Till syvende och sist har jag ju dock fattat ett beslut och det är att försöka skapa ett syskon åt henne. Jag börjar känna mig lite nervös och pirrig men försöker att inte tänka för mycket, är rädd att skjuta upp äl då Flört.  Om allt går som det ska verkar vi få äl ungefär samtidigt CarrebarreGlad

Tack för vägbeskrivningen till Storkkliniken förresten Mmmbop! Hoppas jag hittar dit smidigt. Ska förbereda allt så vi bara kan hoppa på ett tåg/buss när jag får en glad gubbe Bor 30 mil från Malmö så det blir en liten resa... Apropå Clearblues test, ser man någonsin en svag gubbe eller ser man den först när det är dags sas? Tycker inte om att tolka huruvida det är starkt nog eller inte...

• Månblomma

Miss Smilla: Önskar jag kunde hjälpa dig men jag är urkass på äl-tester.

En annan äl-fundering. Jag tror det var Mmmbop som skrev nångång att om äl-testet blev positivt på kvällen skulle hon gjort insemination dagen efter och om det blev positivt på morgonen skulle hon gjort insemination samma dag. Låt oss säga att jag får positivt test på kvällen (dag 1), gör insemination dagen efter (dag 2) men på morgonen dag 3 så har tempen ännu inte höjts. Vad gör man då? Ber om en till insemination dag 3 eller väntar till nästa månad? Jag har valt öppen donator och det blir så himla dyrt att göra 2 i samma cykel men samtidigt känns det ju surt om man gjort inseminationen för tidigt. Önskar Storkklinik gjorde vul så man kunde se om man haft äl eller inte!! 

• Månblomma

Hoppas på pluss Annaloo! Själv väntar jag på äl som nog kommer dröja en del. Men det gör inte så mycket, har en del hjärnspöken som poppar upp och som jag behöver avlägsna innan jag kan inseminera med gott samvete. Trist att dra upp det här men ni som är här, känner ingen av er att det känns lite konstigt eller oschysst mot barnet att så här medvetet utesluta en pappa..? Jag har hakat upp mig på det, trots att jag har bestämt mig och jag behöver hjälp att se klart igen Flört!!

• Månblomma

Tack för era tankar. Min dotter har inte haft en aktiv pappa i hennes liv. Han lämnade landet när hon var bebis (bestämt redan under graviditeten) för att komma tillbaka år senare och ville ha rubbet (ensam vårdnad osv). Rättstvisten som följde tog 1½ år och under den tiden mådde hon oerhört dåligt psykiskt (och jag med). Sedan drygt ett år tillbaka lämnas hon i fred av honom och mår bra nu igen. En sådan tvist är en av anledningarna till att jag inte vill ha barn med en man, jag vågar helt enkelt inte. Jag håller med er i vad ni skriver och just själva avsaknaden av en pappa tror jag barnet fixar, min dotter har alltid gjort det. Känns bara lite konstigt att donatorn i fråga kan ha gett upphov till många barn men jag får föröka se det som att jag skaffade barn själv, eller med gud Flört. Själva identitetstänket (barnets i framtiden) är dock det som oroar mig mest.

Känns lite vemodigt att inte ha en man/pappa delaktig men tiden ensam med min dotter var den bästa i mitt livGlad. Dessutom, kommer den rätte senare när syskonet är skapat så är han välkommen. Jag har dock alltid vetat att kärleken till mitt barn är störst av allt och ger henne (och framtida syskon) gärna all min kärlek utan konkurrens med en man Flört

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!