• Juliab

Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?

Inser att detta är en gammal tråd men försöker ändå. 
    Jag fick missfall som började i fredags, med ordentliga blödningar i söndags. Nu är det onsdag och det blöder knappt någonting mer. Med andra ord ungefär så kort som en mens. 
    Jag var gravid i vecka 6+1 när det satte igång i fredags. Det var en tubargraviditet, alltså ett X)  med en pseudo-hinnsäck (står det i journalen) i livmodern. Missfallet satte igång av sig själv och man undersökte mig på akuten då jag hade ganska ont i buken. De såg en blödning i buken bakom äggledaren. 

Ponera att allt kommit/kommer ut och jag läker som jag ska - när är det rimligt att ÄL-testa igen? Jag vill gärna bli gravid snabbt igen om möjligt då vi redan väntat i många månader på detta plusset och jag vill inte vänta längre än nödvändigt. 

tack alla <3 

• Juliab
    Anonym (Heligast) skrev 2024-05-30 12:38:42 följande:

Jag fick missfall i början av maj, fick inte mens emellan blev gravid direkt. 

Grattis! Vad härligt!
    vilken cykeldag dvs hur snabbt efter att du börjat blöda fick du positivt ÄL-test? 

Jag blev gravid igen andra cykeln efter utomkvedshavandeskapet. Tyvärr fick jag missfall i vecka 8+6 istället ????. Känns riktigt tråkigt. 

nu har det gått 13 dagar. har börjat testa ÄL men än så länge negativt. 

Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?