Inlägg från: LängtanEfterBarn |Visa alla inlägg
  • LängtanEfterBarn

Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?

Hej!
    Såg att tråden kom igång igen.
    För två veckor sen fick jag missfall i v7. Hade ägglossning förra veckan som även ett vul kunde bekräfta att då hade ägget släppt.
    Fick myst ihop det med sambon min samma dag som positivt ägglossningstest och dagen efter. Vad tror ni om mina chanser? Kan jag blivit gravid ??

• LängtanEfterBarn

Vet faktiskt inte riktigt. Då jag inte fått någon mens sen mitt missfall.
    Men räknar med att få min mens nästa vecka. Brukar ha ganska så exakt mens två veckor efter ägglossning ??

• LängtanEfterBarn
    happylife skrev 2015-09-29 21:13:11 följande:
    Å tack så mycket!! Detsamma till dig! :) vi får uppdatera varandra här inne!
    Fick du mens innan ni försökte igen efter missfall?
    Självklart uppdaterar vi varandra. Lite peppning till att det ska bli positivt :D
  • LängtanEfterBarn
    happylife skrev 2015-09-29 21:32:46 följande:
    Hmm jag vet inte vad som var mens och vad som var MF... Blödde i 3 veckor konstant! Sen 1 v senare fick jag pos ägglosstest. Småregnar nog de tre blödande v som missfall!

Fått pos äggloss test två ggr dock, för 2 v sen och nu helgen som va... Tydligen kan man ha två äggloss men de känns skumt! Ingen aning om hur detta gått till eller när jag hade äl, men räknar första utslaget för två veckor sedan som äl och då bim i helgen!

Dudå? :)
    Okej, det låter ju märkligt att blöda så länge. Så då vet du inte om du var gravid innan du börja blöda så länge?

Jag fick missfall för ca 3 veckor sen. Blödde i en vecka, sen slutade allt. Tänkte att för skojs skull testa med äggtester för att se hur snabbt kroppen hämtar sig. Två veckor efter jag slutat blöda fick jag positivt utslag på testet. Dagen efter var jag på efterkontroll för att se att allt kommit ut vid missfallet. Och då såg dr att jag hade ägglossning för ägget hade lossnat. Så jag har inte haft någon mens emellan missfall till nu :)
  • LängtanEfterBarn
    happylife skrev 2015-09-29 22:01:32 följande:
    Jo jag plussade på bim dagen, började blöda på bim+4 typ men blödde bara lite första veckan, andra veckan som mens och tredje med riktiga "missfallsklumpar", sen slutade det.

Skönt för dig att få äl bekräftat på kontroll! Spännande nu :)
    Okej, skönt att du slutat blöda. Hoppas det tar sig för dig också :)

Man är så ivrig nu,att man vill tiden ska gå och få reda på om det gick denna gången eller jag måste vänta.
    Testade neg idag, dock vet jag att det är lite för tidigt. Men får försöka hålla mig till nästa vecka :)
  • LängtanEfterBarn
    happylife skrev 2015-09-30 09:44:10 följande:

Ser ni nåt?

Syns ett sträck, om än svagt. Kan dock inte bedömma om rosa el grått!
    Brukar inte få torkstreck på dessa.
    LLoyds testa tidigt

Ser tyvärr bara ett streck. Men testa igen om ett par dagar :)
  • LängtanEfterBarn
    EMG skrev 2015-10-03 00:23:27 följande:

Oj, nu blev bilderna i fel ordning. Stickorna först sedan Apotekets och sist clear blue.

Grattis ????
  • LängtanEfterBarn
    EMG skrev 2015-10-03 22:42:03 följande:

Hej pannkakan87 och LängtanEfterBarn !

Jag håller en ???????? och hoppas på det bästa. Hoppas det går vägen för dig också pannkakan87. Håller en tumme för alla som går och väntar.

Jag plussade 24/8 va då i V5. Fick missfall 3/9 blödde en vecka. Fick ägglossning 21/9. Även bekräftat på vul.
    På måndag är det två veckor sen jag hade ägglossning. Borde få mens nästa vecka. Tog ett grav test idag för skojs skull men de var negativt. Tror ni det är kört denna gången?:(
  • LängtanEfterBarn
    pannkakan87 skrev 2015-10-03 22:50:10 följande:
    Nae! Testa igen på måndag :) Förra gången plussade jag inte förrän bim+1
    Sist jag plussade gjorde jag det 17 dagar efter ägglossning :)
    Får hoppas att det är för tidigt ännu, och därför testet visar negativt. :)
  • LängtanEfterBarn
    pannkakan87 skrev 2015-10-03 23:03:36 följande:
    Samma som mig då eftersom jag har 15 dagars lutealfas och testade en dag efter bim :)
    Jag hoppas på det bästa :)
    Hur går det för dig?
  • LängtanEfterBarn
    pannkakan87 skrev 2015-10-04 09:48:53 följande:
    Jag har bim nästa helg :) Men har lite symtom, fått ådror och gasig mage som sist bland annat. Så jag hoppas att det inte bara är inbillning!
    E som mig då med symtom. Brösten växer och växer :o
  • LängtanEfterBarn
    pannkakan87 skrev 2015-10-04 11:58:59 följande:
    Just brösten känner jag faktiskt inget i men det gjorde jag inte så värst sist heller! Men har fått tydligare ådror bla i armhålorna haha. Det var mitt största tecken förra gången. Men jag vet inte om det är typ att missfallet påverkat eller ja du vet inbillning. Vill inte få upp hoppet för mycket heller! :-/
    Förstår exakt hur du menar. Jag har tagit två neg tester igår och i förrgår. Vet att det e lite tidigt men blir så besviken ändå att det är neg.
    Börjat få lite smått mensvärk idag. Känns inte riktigt som mensen men typ ilningar. Vet inte vad det beror på :/
  • LängtanEfterBarn
    pannkakan87 skrev 2015-10-04 14:41:16 följande:
    Har också haft lite pirr och ilningar. Men det känns som det är lätt att hitta på det eller känna efter för mycket oxå. Usch vill bara veta! Men jag hade ju det förra gången med så det bådar ändå gott.

Vänta till i morgon eller tisdag kanske och testa igen om inte mensen kommit? Hoppas den håller sig borta!!
    Jag hade också ilningar vid min förra graviditet. Så kan ju hoppas på att det är ett tecken. Men dock att det är ett bra tecken.

Huvudet kan spela sig ett spratt med en.
    Men är så ivrig och utmattad känns det som. Man tänker inte på något annat, vill bara veta nu!!!! :/

Jag ska försöka vänta tills på Tisdag. Och hoppas bara att mensen inte kommer på besök. Själv? :)
Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?