• Bottis

Är ditt husdjur överviktigt?

Lyssnade på Morgonpasset i morse och de pratade om djurfetma. Ett problem som ökar mer och mer, vi göder oss själva och våra djur. Därför undrar jag som det står i rubriken ÄR DITT HUSDJUR ÖVERVIKTIGT?

Om du svarar "Ja", gör du något åt det eller tycker du att det är gulligt? Vad anser ni att man ska göra åt problemet eller anser du det inte vara ett problem?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är ditt husdjur överviktigt?
  • Cinza

Vi har två katter och den ena är lite väl rund. Vi har bytt till ett foder för kastrerade katter och dragit in på godsakerna. Visst är han gullig, men fetma kan leda till sjukdomar även hos djur och det vill jag gärna undvika. Vi ser redan resultat av kostomläggningen så det känns bra.

• Bottis

Har katter, tre stycken och en hund. Ingen är överviktig och jag är fast besluten om att de inte ska bli det heller. Har en morbror vars hund var sjukligt fet, en labbe. Hon rymde, polisen hittade henne och ringde från stationen och sa att han fick skynda sig för de ville inte att hon skulle valpa på stationen... De kunde uppenbarligen inte så mycket om hundar, hon såg ut som en tunna, inte som en dräktig tik  led med henne, orkade ju knappt gå.

Så ska inte min hund bli. 

• linjes

Nä verkligen inte,han äter det han vill ha vilket inte är mycket...

• Gurkburk

Lite småknubbiga får jag väl erkänna att katterna har blivit här under vintern, men de lär springa av sig det så snart det blir varmt och de är ute mer. Just nu ligger de helst och myser inne i värmen, men när snön försvinner kommer det bli mer fart på dem.

• Svanflikkan85

har en honkatt och hon är fin och slank i kroppen, är innekatt

• Cinza
    Svanflikkan85 skrev 2011-02-25 09:29:54 följande:
    har en honkatt och hon är fin och slank i kroppen, är innekatt
    Det är min honkatt också. Det är hennes bror som blivit lite för rund, men snart är det ordning på honom också 
  • Filuren83

Jag har fyra; tre katter och en hund. Hunden och två av katterna är perfekta, lite tunna ibland på sommaren. Den tredje katten är överviktig på vintern och bra på sommaren.
    Så jag tog nej eftersom 75% av mina djur inte är det varav den ena bara är det på halvtid

• SeTa

Nja, hunden är inte fet, men kan lätt bli det.
    Han är hyfsat nykastrerad och vi har haft svårt att hitta en bra foderbalans efter kastreringen.

• Gul13

Nej varken hunden eller katten ... en eller annan tacka är må hända lite rund.

• Den allsmäktige

Har två katter. Ena är överviktig och den andre är smal som en spetta.
    Vet inte riktigt vad man ska göra? Om jag drar ner på maten så drabbas ju även lillkatten...
    Tips?

Svar på tråden Är ditt husdjur överviktigt?