Inlägg från: Njut av livet |Visa alla inlägg
  • Njut av livet

LCHF

Hej!!
    Jag har hållt på med LCHF ett tag nu, gick ner va 15 kg från jan 2011 - okt 2011... nu står vikten stilla och jag är nöjd!:) När det gäller mellanmål så har jag inte alls så stort behov av att äta det längre, håller mig mätt mellan målen. Äter oftast frukost, lunch och middag. Poängen är nog att äta tillräkligt och inte vara så rädd för att äta ordentligt. Men behöver man äta nåt iaf så är det lätt att stoppa i sig lite ost eller skinka. Har alltid lchf-bröd i frysen ifall att man skulle bli sugen på nåt och inte har tid att laga mat. Ett bra LCHFbröd innehåller knappt ngr kolhydrater alls. Kokosmjöl är toppen att baka med och resultatet blir superbra.
    Finns även substitut för pasta och då menar jag inte zuccini eller andra grönsaker!!!
    Vi samlade alla våra bästa recept på en hemsida för vi saknade verkligen en BRA sida för LCHF-recept! Mkt man provar smakar bara ägg eller allmänt bläää men det finns oxå mkt bra där ute på nätet. Vill ni baka bröd eller ha recept på pasta så gå in på: lchfgourmet

Prova även Solrosbröd LCHF, nästan för gott för att vara LCHF

Svar på tråden LCHF