• Strö lite socker

Dr Brown hjälp önskas

Jag har en fråga till erfarna flaskmatningsmammor. Jag har precis gått över till flaskmatning av min son som är sju veckor. Använder Dr Brownflaskor. Han smackar ganska mycket när han äter, vilket medför att han sväljer mycket luft. Jag avänder de dinappar som fanns på flaskan. Jag undrar om det blir bättre om jag köper nästa storlek på dinappar. Det är störe hål i dem antar jag. Tack på förhand för hjälp!!

• Svar på tråden Dr Brown hjälp önskas
  • Little me

Vi har använt dr Brown till vår dotter sen hon föddes (11v nu) men provade en sväng med Philips Avent. Dem smackade hon väldigt mycket med. Vi tror att det berodde på att den nappen var mycket större än dem andra.
    Vet att det finns sk "wide neck" till dr Brown också, är det sån du har kanske du ska prova dem andra.

• Strö lite socker

Ja, det är dem jag har. Ska köpa en smal och se om det hjälper! Tack för tipset!

• Little me

Hoppas det blir bättre! De små har ju små munnar och wide neck tycker jag är jättestora! Berätta gärna hur det har gått :)

• Takid

Min kille smaskade ofta mycket i början, men för oss hjälpte det när jag ändrade flaskan i munnen på honom. Provade olika vinklar och det löste sig. Slumpen kanske .

• Strö lite socker

Han har hittat bättre teknik nu så ja kör på med de flaskor jag har. Tack för alla råd och tips!

Svar på tråden Dr Brown hjälp önskas