Gastric Bypass (GBP)
Odi: märker du av open? Kan du bara äta lite? Inte äta sött och fett osv?
Odi: märker du av open? Kan du bara äta lite? Inte äta sött och fett osv?
Maddisen: men lille vän! hoppas du får den vård du behöver just nu! Men lova att du inte gör operationen förren du mår bra!
4 dagar kvar till op!!!
Imorgon åker jag och mamma ner till Lund, bor på hotel en natt och på tisdag kl sju ska jag vara på sjukhuset! Gud vad skönt att slippa flytet! See u on the other side
Tyvärr är de stenhårda med BMI 40 här i västra Götaland. Det är en ekonomisk fråga helt enkelt.
-17kg sen flytstart i oktober mer än nöjd. Opad sen i tisdags
Blivande: jag mår faktiskt riktigt bra, de första dagarna var man rätt mör och ynklig men nu känns det riktigt bra! Ska försöka komma igång med vardagslivet från och med imorgon
Mizzpiggy: det blir mycket lättare jag lovar! Jag var den av oss som Opades samtidigt som inte kunde få i mig nästan något. Inte de första dagarna hemma heller, tvingade i mig. Men nu 8 dagar innan mat dricker jag utan några som helst problem. Man känner att svullnaden har släppt. Drick lite och upp och gå runt lite och drick igen, man tvingar liksom ner det då!
Mizzpiggy: Opades förra veckan på tisdag! Gud jag är så trött!! Min dotter var uppe hela natten och kräktes. Magsjuka, hoppas jag klarar mig
Jag har inte ont längre, bara lite om jag tex städar för länge. Fortfarande lite svårt att ta sig upp från sängen, bilen osv.
Än så länge ingen magsjuka! Spritar mig hela tiden
Zanna; undrade jag oxå men den är kvar, fortsätter att producera magsaft och är ihopkopplad lite längre ner på tarmen, där sker matsmältningen istället. Finns en bra film på youtube på det ska se om jag kan hitta den
Catlady: fick du op på östra? Lycko dig, jag fick åka ända till Lund bor i Alingsås.
Jag har inget ärr vid naveln, jag har ett mellan bröstens i revbenens underkant och fyra på rad några cm över naveln, det sista rätt långt åt vänster. Ska oxå ha det tejpat efter agrafferna så länge jag orkar, ger snyggare ärr, även om de såg riktigt bra ut nu! Inga sol på ärren den första tiden heller, ingen risk säger jag då
På mitt sjukhus ringer sjuksköterskan efter två veckor och kollar hur man mår, sen dietisten efter 5 veckor och frågar hur det går med maten och läkaren efter 2 månader och frågar om man fått några komplikationer osv. Sen träffar man hela teamet efter ett år. Oxå fritt fram att ringa när man vill.
Bara opad en månad men jag dumpar inte på något. Känns lite som man är snuvad på konfekten. Men samtidigt skönt att inte behöva bli dålig. Idag provade jag en 1/10 del pizza, faktiskt lite för att locka fram en dump, men nej ingenting. Så jag får helt enkelt äta med sunt förnuft och vara glad att man är nöjd med så lite!
Nä men jag tänker på fettet, borde man inte reagera? Det är ju det som är underbart att det är omöjligt att överäta
99.9kg idag ner 26kg!
Charminggirl: jag mådde helt bra efter två veckor men det är ju olika såklart. Kanske för att du vilat mycket under sjukskrivningen och chockat kroppen nu