Gastric Bypass (GBP)
fast läkaren ville att jag skulle gå ner 3-4kg på två veckor, men hur jag gjorde det var upp till mig
@home – Doktorn trodde inte alls att jag har njursten, då han tittat på röntgenplåtarna idag (han var en urologdoktor). Han sa att om jag hade en njursten så stor som ultraljudet påvisade så skulle han se en stenskugga, och den fanns inte.
Men, röntgenbilderna han tittade på var minst två månader gamla, stenen kan ju ha kommit dit senare tyckte jag, men han trodde inte det. Jag ska i alla fall få genomgå en full njurscreening med allt vad det nu innebär, men sen. Alltid sen *morr*. Då jag är palpöm i magen så tror han att besvären har någonting med min GBP-operation att göra, så han skulle skicka mina journaler till Ersta. Ersta är ju inte det snabbaste sjukhuset, och säkert aningens trötta på mig, haha, så jag lär ju får vänta tills jag dör, innan dom hör av sig, om dom ens gör det (ja, JAG ska ringa dom, men inte idag).
När jag kräktes hela tiden så kände jag mig som en hypokondriker då man inte hittade felet, förens efter fem månader (deras operationslarv), då jag inte kunde andas (morfinallergi), och dom inte hittade felet trots flertalet ambulansfärder pga. andnöd, så kände jag mig som en hypokondriker. Nu känner jag mig som en hypokondriker igen, fast jag vet ju att något är fel, då jag känner min kropp, precis som vid de andra tillfällena.
Varför ska min kropp jävlas med mig, och varför är det så svårt att få hjälp? *Arg, ledsen och förtvivlad*
till er ang op under sommaren... gör de ens op då??
jag blev godkänd 14/1-10, sen fick jag op-tid 2/2-10
så hann inte med så mycket emellan där, skulle inte flyta heller, ner 3-4kg "bara"
brukar gå upp lite när får mens (om inte går upp så går iallafal inte ner), men nu i dagarna fick min andra mens på två veckor någon mer som får oftare än en gång i månaden?? Inte ofta jag får så, men händer då och då..
men går man upp båda gångerna då??
ni som går upp vid mens; går ni upp dagarna innan, dagen ni får mens eller efter någon dag??