• PetraD

Gastric Bypass (GBP)

SilverEmma skrev 2011-04-09 21:37:48 följande:
    Fast antal kilon är mindre viktigt...storleken på levern krymper på LCD även om man inte går ner så mycket, det är ju det man vill åt.
    nej det är klart. men alltså borde ju inte spela någon större roll om man går ner något kilo mindre än vad de sagt eftersom man gått ner. jag åt dessutom vanlig kost; behövde inte flyta. (ca två veckor hade jag att gå ner)
  • PetraD
    SilverEmma skrev 2011-04-09 21:38:29 följande:
    Ja du är inte den enda...försöker minnas vem som sa 35 till mig från småland...
    kanske är med det som med allt annat att man får en massa olika besked...
  • PetraD
    ChokladMoshin skrev 2011-04-09 23:43:01 följande:
    Urlänge sen jag skrev här nu.
    Den 20/4 är det 1 år sen min op.
    Har idag gått ner 57 kilo och har 10 kvar till normalvikt, skyller på min graviditet att jag inte nått målet
    Mår toppen och är grymt nöjd med allt min viktminskning fört med sig, vilken livskvalite!!
    Ska även börja träna snart så fort bebis kan vara hemma med pappa och inte hänga i mig , ska bli skönt, då kanske dom 10 sista kilona vill bort med.

Hoppas det går  bra för alla er andra här inne och lycka till ni som just opats eller väntar på op.
    grattis till kommande ettårsdag & grattis till toppen viktnedgång & grattis till bebis!!!!
  • PetraD
    Anne B M skrev 2011-04-10 18:33:07 följande:
    Jaha! Då var det dags igen då. Ligger inlagd på Södersjukhuset. Fick så ont i magen och ryggen igår. Njurstensanfall from hell.

Dom har också hittat en cysta i min njure *rädd* Gråter
    tänker på dig massor. åk f*n inte hem tills du fått mesta möjliga hjälp
  • PetraD
    Anne B M skrev 2011-04-10 19:05:09 följande:
    Tack snälla du! Hjärta

Denna gång stannar jag. Är trött på detta nu.
    låter bra det!!! hör jag något annat så tar jag bilen och hämtar dig och kör dig till sjukhuset igen och binder fast dig
  • PetraD
    SilverEmma skrev 2011-04-10 19:22:38 följande:
    Jag tycker att vi gör en kollektiv insats och helt enkelt ockuperar sjukhuset tills Anne mår bra! Så har vi en GBP-träff samtidigt! Skitbra! När? Var? Hur???
    ja, och är vi tillräckligt många så tar vi upp så mycket plats att hon INTE kan komma därifrån
  • PetraD
    Terppa skrev 2011-04-10 20:08:12 följande:
    Tack, och även till PetraD!

Dock har ju håret rykt, så har ni tunt hår sen innan, räkna med kort frisyr sen iaf ett tag! Jag hade tjockt hår men såg till slut halvskallig ut, men nu börjar det bli bättre...
    varsågod!!
  • PetraD
    Anne B M skrev 2011-04-10 20:24:24 följande:
    Då går jag nu då, så att du kommer, för då får jag träffa dig iaf .
    SilverEmma skrev 2011-04-10 19:22:38 följande:
    Jag tycker att vi gör en kollektiv insats och helt enkelt ockuperar sjukhuset tills Anne mår bra! Så har vi en GBP-träff samtidigt! Skitbra! När? Var? Hur???
    Jaaaa, bra idé
    nej du, du går inte alls. du STANNAR!!! Får se till att träffas ändå någon gång. bara du stannar och blir frisk
  • PetraD
    SilverEmma skrev 2011-04-11 07:42:57 följande:
    Ullis - Sugen på kebabpizza halv åtta på morgonen? Imponerad! Jag går in på min fjärde flytdag idag och det känns förvånansvärt bra! Börjar komma in i mina rutiner och har än så länge möjlighet att ta det lugnt och undvika situationer som kan bli jobbiga utan att få äta.

Imorgon blir det nog lite tufft. Jag är van att ha massa snacks när jag åker tåg och så ska jag dessutom vara fastande inför proverna! Fan... Två timmars lidande.
    egentligen sjukt hur van man är vid att äta så fort man sitter still; åker tåg, bil eller sitter och kollar på TV eller vid datorn...
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)