Gastric Bypass (GBP)
Provalarm: Jag har precis börjat gå ner igen efter en platå på ca 5-6 veckor där jag stod still i vikt så känner mest att jag har en massa att "ta igen" nu :P
Provalarm: Jag har precis börjat gå ner igen efter en platå på ca 5-6 veckor där jag stod still i vikt så känner mest att jag har en massa att "ta igen" nu :P
Provalarm: Första veckan jag tappat nu vilket även innebar att jag kommit ner på 2 siffrigt för första gången på över 2 år. Glad :D Jag har ca 30-40 kg till att gå ne eftersom jag inte är så lång men vill ändå behålla lite kurvor vilket jag hoppas få göra :)
Provalarm: Jag ser ut lite somom jag har smält :/ Hänger både här och där just nu. Hoppas verkligen det drar ihop sig lite framöver. Som det ser ut nu kommer det behövas både buk- och bröstplastik om nåt/några år men det är det värt :) Börjar ju få tillbaks mitt liv igen :D
Provalarm och Johanna: könner lite samma sak där. Måste bli konpis med min kropp igen tror jag. Både jag och andra ser migpå ett annat sätt i takt med att kilona rasar ochkan vara lite svårt att förhålla sig till det. Sen kanske nedstämdheten beror till viss del på att kroppen fpr så lite näring vilket också innebär mindre energi vilket gör, mig i alla fall, extra känslig.
Em95: Tog ca 3 månader för mig från första läkarbesök till op.
Provalarm: Vet hur du känner! Saknar att kunna gå ut på restaurang och ät en riktigt god måltid och känna den där tillfredställelsen efteråt. Men jag/vi lider ju av ett matmissbruk så inte konstigt att man saknar det och längtar efter det precis som vilket "nykter" missbrukare som helst.
Em95: Gå in på det aktuella sjukhusets hemsida och leta upp obesiticas (stavning?) sidan, överviktsenheten, där brukar man kunna se ungefär vilka väntetider det rör sig om.
Provalarm: Mörk choklad gå bra i små mängder men mår faktiskt lite illa av annat godis just nu :). Jag är asdålig på att äta tillräckligt :/ Har problem med fil, torr mat och väldigt kompakta saker. Vissa färska grönsaker funkar sådär också. Är galet sugen på sushi! Är det någon av er opade som ätit det och hur gick de i så fall. Tänker mest på det söta klibbiga riset och sjögräset.
Provalarm: Kanske ska sticka iväg och köpa lite sushi snart då :) Ligger hemma sjuk nu och harhaft hög feber i 3 dagar vilket medfört att jag knappt ätit alls de senaste dagarna. Ännu sämre än vanligt mao :/ Har inte ätit typ oxfile och sådan typ av kött än men kotlett, kassler, kyckling osv funkar fint. Har du provat laktosfria produkter? Min mage pallar inte med vanlig mjölk och creme fraiche men laktosfritt går bra vilket är jätteskönt! Gör sås på minifraiche eller milda minimat nu istället för feta såser. Hmmmm, ja den där magen ja. Sköter sig inte riktigt lika bra som innan :/
FruNisseTuta: Jag hade ringt till de sjukhus/den avdelning där du opades och hört med dem vad de säger. Jag hade ont de första veckorna i axlar och övre bröst pga av gasen de sprutat in under op men kände inte av det efter 3 veckor, vad jag kommer ihåg. Om du inte kan vänta tills imorgon kan du alltid ringa sjukvårdsupplysningen på 1177 och rådfråga dem. Lycka till och uppdatera gärna hur drt gick/går :)