-
Håller tummarna för dig!Maddisen80 skrev 2011-04-04 16:37:22 följande:Hejj ag ringde överviktsenheten ,jag skulle ha ett slutmöte med läkaren där och då skulle jag ta upp med han att jag vill ha magsäckop, men så sa sekreteraren att jag inte ha något slutmöte men så sa jag men de har ju dem andra fått så hon skulle ta upp de med ssk imorgon så hon skulle ringa mig.
-
Tack! Det var bra att veta!Annicka skrev 2011-04-04 18:05:49 följande:Du kontaktar sjukresor i ditt län och dit ska du skicka in kvittorna sen efter op så som taxiresa, tåg och att ditt län betalar för din op det pappret ska du skicka in också från Calanderska.
Lycka till!
Kram Annicka -
Sanna - Det kommer säkert fler utomlänspatienter den 12:e, vi kollar med dem! Bara en vecka kvar!! Whohoooo!!
-
Jag hade absolut valt ett jobb framför operationen. Jag har varit fet så länge så vad spelar det för roll om jag hade fått vänta lite till? Självklart hade det varit tråkigt då jag verkligen ser fram emot det, men ibland måste man prioritera.
-
Maddisen - Nu händer det ju något! Hoppas det går bra då!
-
Isis - Jag skickade in min egenremiss till Landskrona (kirurgavdelningen) i januari. Det tog tre veckor att få remissbekräftelse och då låg väntetiden på 2 år. Jag kontaktade Carlanderska och fick en hälsodeklaration från dem som jag fyllde i och skickade tillbaka. I mars ringde de och gav mig tider! Den 12:e april ska jag på inskrivning (provtagning och möte med dietist och kirurg) och den 26:e april opereras jag! Så det behöver inte ta så lång tid om du gör rätt val.
-
Mile - Ring och tjata på dem! Om du åberopat vårdgarantin så borde du ju ha hört något vid det här laget! Jag vet iallafall tre stycken som fick remiss senare än du och redan är opade i Kristianstad! Man måste verkligen ligga på dem ibland!
-
Ullis - Wow! Det blir tufft men kan absolut gå om du ligger i! Stenhård VLCD och lite träning på det så borde det funka!
-
Isis - Carlanderska är privat, men tar även emot från landstinget, det ligger i Göteborg!
Jag har ett BMI på 37,9. Det räcker med BMI 35 här i Skåne. Det var aldrig några problem för mig att bli godkänd. -
Bönan 04 - Tack för påminnelsen. Är man ordentligt påläst om operationen så vet man att man kan få dessa problem. Har man ett ätberoende innan så är det viktigt att man tar itu med det också, så att man inte tror att operationen är en mirakelkur som gör att man blir smal utan ansträngning.