Gastric Bypass (GBP)
SnuttanSnuttan skrev 2011-03-13 12:41:02 följande:
Hej allihop! Jag opererades i onsdags eftermiddag och har mått relativt bra sedan dess. Kom hem dagen efter men på fredagen kräktes vår lilla kille, så jag rymde hem till mina föräldrar och kom hem i morse igen. Det var tufft! Men jag ville inte riskera att få magsjuka det första jag gör......Jag är ganska så ledsen. Känner mig "tom", på något konstigt vis. Har hört att det visst kan bli så efter operationen.. ?! Det är jobbigt, tårarna kommer både till och från från ingenstans..... Det är det jobbigaste med operationen hittils, helt klart.
Jag kämpar på med maten, men det är inte lätt att äta 8 ggr om dagen när man inte ens är hungrig. Men, det går :) Jag hoppas att allt lägger sig snart, och jag längtar efter att dessa 5 veckor med flytande kost samt pureekost går fort! Vill kunna känna mig "så normal" som möjligt igen..
Annars så har jag inte ont i såren alls, nu har de börjat läka för det kliar som tusan! Jag kan både nysa och hosta så gott som vanligt, fast det gör lite ont att skratta.
Ligger fortfarande på rygg eller höger sida när jag sover. Annars är jag en mag-människa. Sover alltid på mage! Längtar tills jag kan det igen..... es.
Men som sagt. Allt med operationen har gått jättebra!
Tack för att alla ni här inne finns, att ni undrar och bryr er - speciellt när man känner sig så nere, ledsen och ensam. (fast jag vet ju innerst inne att det kommer bli bättre.. tid... ska bara låta det ta tid....)