Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

Blubb skrev 2012-03-22 15:53:37 följande:
    Workmonday, jäklar va kul! Grattis! :D Hur var mötet? Jag är sjukt nervös över att det snart är min tur.. Vill också bli godkänd! Vet du när du får en op-tid? :)
    Håller tummarna att du blir godkänd :9
  • Maddisen80
    Killarnas morsa skrev 2012-03-22 20:50:04 följande:
    Jag kan berätta hur jag gjorde :)
    Jag ringde "vårdgaranti/vårdvals-tjosan" i mitten på februari och sa att jag ville göra en gbp men inte på Sahlgrenska utan på Sophiahemmet i Sthlm. De skickade en betalningsförbindelse till mig, jag ringde Sophiahemmet och bokade tid, var där 1/3 och opas nästa vecka. Ingen remiss, ingen väntetid, ingenting!
    Vad snabbt de gick för dig ,håller tummarna när du ska opereras
  • Maddisen80
    Killarnas morsa skrev 2012-03-22 21:22:51 följande:
    Tack!
    Jag lärde mig hur det funkar för 2 ½ år sedan när min man opades :)
    okis de är ju bra det :))) Så vet du hur de fungera
  • Maddisen80
    workmonday skrev 2012-03-23 09:25:27 följande:
    18 april är op dagen. Dom ringde nyss. Så lycklig
    Vad roligt grattis och lycka till
  • Maddisen80

hej jag var hos kirurgen i torsdags i landskrona han heter sven fredrikssen han gjorde en gastroskopi på mig han är jättetrevlig, jag har ju problem med magen fortfarande fast jag opererades i dec på ersta sjukhus, jag har svårt att få i mig mat och vätska jag ska ha i mig, de hittade  några vita fläckar på gastroskopi så nu ska jag snart göra en titthålsop, för jag sa att kirurgen Mikael ekelund i landskrona som skickade remissen sa att de ska göra titthål då sa sven jag håller med och han sa bara för att du blev opererad i sthlm ska du inte bli sämre behandlad. Sen ska jag snart till en dietist i landskrona redan + kirurgen sven sa att jag slipper ta järntabletter eftersom jag inte har mens sen behöver jag inte äta 3 matskedar rapsolja som ersta vill för jag spyr av de och mår illa. Så landskrona kirurger är så bra. Sven och jag har träffats förut.

• Maddisen80
    Moflo skrev 2012-03-26 09:37:05 följande:
    Men rapsoljan skulle man ju tillsätta i maten, inte äta som den är!
    Skönt att du ska få hjälp i alla fall, hoppas att det blir bättre snart.
    Jo ersta sa att man kunde tillsätta de i maten eller äta som de var alltså med matsked. i maten går de okey
  • Maddisen80
    baby81 skrev 2012-03-26 20:20:11 följande:
    Usch kollar posten varje dag ifall min kallelse har kommit. Ja eller min sambo gör, för jag har diskbråck och kan inte gå ordentligt. Hur länge ska jag behöva vänta
    Ring och tjata på sjukhuset
  • Maddisen80
    NooneBird skrev 2012-03-26 23:09:10 följande:
    Om tre dagar ska jag vara i Sthlm på bedömning, shit vad jag är nervös nu!! Jag vill bara att det ska vara torsdag nu!
    Lycka till,de kommer att gå bra
  • Maddisen80
    jeanettie skrev 2012-03-28 22:29:30 följande:
    Idag kom brevet från Danderyd och jag fick op tid den 25/4!! Så nu är det MASSOR att planera och tänka på! Ska sluta röka imorgon, håll tummarna för mig haha!
    Lycka till med operationen och lycka till med att sluta röka, håller tummar och tår att de kommer att gå bra :)
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)