Gastric Bypass (GBP)
Heja Anne!
Har mailat Carlanderska och får se vad de säger!
Heja Anne!
Har mailat Carlanderska och får se vad de säger!
På Carlanderska är det två dagar om allt är ok.
Sockerdocka - Var ligger din remiss nu?
Förresten...jag tror inte du kan räkna med operation till den 11:e juni ändå. När du åberopar vårdgarantin första gången så är det för att få träffa en kirurg, sen åberopar man väl igen för att få operation....så det kan ta 6 månader allt som allt. Eller har jag fått det helt fel för mig?
Detta är bara information jag har fått från Landskrona iallafall, om du har fått annan information så är det inte första gången de säger olika saker till folk och jag hoppas du kan få en operation så fort som möjligt. Vi vet alla hur det är att vänta.
När jag pratade med Aleris så var de jättepositiva och kunde lova mig operation inom två månader. När jag sen pratade med Landskrona så visade det sig att det inte var fullt så enkelt. Men detta är som sagt den informationen JAG fick, har Landskrona lovat dig något annat så får de se till att hålla det! Ring och prata med dem igen så att ni verkligen förstår varandra.
De flesta sjukhus har rökstopp inför en operation. Det är för din egen skull för att du ska läka så bra som möjligt. Där jag ska opereras har de rökstopp 4 veckor innan, men jag har redan varit rökfri en månad nu. Jag garanterar inte att jag inte kommer börja igen, men att sluta röka inför detta var enkelt. Att få opereras är viktigare än cigg. Den informationen får du lättast genom att prata med sjukhuset du ska opereras på. Eller slutar du röka nu och hoppas på en snabb op-tid.
Hur är det nu med resor egentligen? Jag har ju valt att opereras ganska många mil bort, då får man inte ersättning för resor väl?