• Sanda

Gastric Bypass (GBP)

Men det är ju det jag menar? Mellan 30-40 kan du välja mellan gbp och sleeve, har du över 40 gör de inte sleeve utan bara gbp. Ja enligt vad jag hört men inte läst på.

• Sanda

Sömnapne är väldigt vanligt hos folk med övervikt. Att han ska få en operation kommer bli det bästa för honom för många blir av med sin sömnapne efter en op!

• Sanda

Jag har inte gjort min op heller men är godkänd och står på kö. Göteborg

• Sanda

Lite olika hur besöken ser ut, jag var på ett infomöte med typ 70 andra. Sen efter det hade en expertgrupp möte där de gick igenom varje fall, ifall man var godkänd fick man brev på posten som jag fick en månad senare. Jag träffade alltså aldrig någon kirurg

• Sanda

Sjukt idag fick jag två brev, ett där det stod att västra götalandsregionen inte kunde hålla vårdgarantien utan att jag får ett annat sjukhus och ett brev från baraitric center i Skåne att jag ska få träffa kirurg, narkosläkare, sjuksköterska och dietist. Typ ett inför op möte. Det bästa är att det är på ett hotel i Göteborg! Behöver alltså bara åka till Skåne för själva operationen!

• Sanda

Jag har oxå gått upp, men det är väl under flytperuoden man ska gå ner?

• Sanda

Högbergarna: Om han sagt till dig att gå ner i vikt så kan jag förstå det. Jag har inte träffat någon kirurg än, ska på tisdag. Men min husläkare sa att leva som vanligt tills det var dags. Sen ska jag ju gå ner inför open, flyttiden så att säga

• Sanda

Angående håravfall. I min pärm jag fick från Bariatric stod det att de rekommenderade att äta zinktillskott (solvezink 1/2 brustablett gånger 2) men inte säkert det ger effekt.

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)