Inlägg från: sextiotrekg |Visa alla inlägg
  • sextiotrekg

Gastric Bypass (GBP)

Fått en tid för op den 28/8 :o 2 problem! Gravid eller inte? Och hur hittar ja barnvakt på så kort tid? :/ Panik och nervositet på hög nivå!

• sextiotrekg

Hur klarade ni pulvret? Jag mår så dåligt att ja just nu vill ge upp! :s Jag har så ont i magen när ja dricker pulvret och efter 15-30min så är de bara toan som gäller. Vill spy upp skiten! Luktar illa gör jag med! :s Är just nu hellre utan pulvret helt än att ha så här ont.. Leva på vatten kanske?

• sextiotrekg
    Liiii skrev 2013-08-13 23:31:54 följande:
    Vad använder du för pulver? Kanske värt att prova byta? Jag gillade inte mitt pulver heller, jag hällde bara upp det och svepte glaset i ett nafs och drack sen fort lite vatten efter. Jag bytte även ut pulvret och drack några färdiga shaker jag fick dricka då jag tyckte de var goda. Dricker det en i dag ibland som mellis.
    Lukas 070530, Linnea 090613

Har modifast som läkaren bestämt. Smaken är väl okej så men de är just problemen med magen som är jobbiga, igår gick vi och handlade (1km dit och hem) och halvvägs så höll ja på att göra på mig! Så jobbigt att känna sig låst, att inte ens kunna handla utan att springa på toa.. Men nu är de bara 9 dagar kvar! Dock står jag still i vikt och varannan dag har jag lagt på mig pendlar mellan 93,3 och 92,8 varannan dag! Kommer aldrig nå målet på 91kg.. Fattar inte varför de går så trögt! Läkaren har sagt 6påsar och ja får tvinga i mig sista om jag ska få i mig alla.. Och de är för mkt kalorier så vet inte hur de är tänkt att funka.. Hur många påsar hade ni? Funderar på att bara ta 5st känns så onödigt att trycka i sig en till på kvällen när man inte är hungrig och precis innan man lägger sig :/
  • sextiotrekg
    Ljuspunkter skrev 2013-08-18 09:58:41 följande:
    Modifast innehåller ju betydligt mer kalorier än ex Nutrilett. Enligt Aleris är det Max 4 påsar Modifast som gäller och 6 påsar Nutrilett per dag. Du äter så pass mycket kalorier så du inte hamnar i Ketos väl?

På förpackningen står de 4 påsar för en vlcd skulle inte tro de känner mig bara svullen å inget händer på vågen. Och enligt "normala" kaloriräknare så får ja i mig för mycket för att gå ner i den takt läkaren vill. Funderar på att byta pulver till allevo med men vet inte om det hjälper heller..
  • sextiotrekg

Förstår inte varför läkaren säger just modifast 6 påsar om dagen om man ska ha 800 kcal om dagen :/

• sextiotrekg

Okej tjejer ja behöver hjälp! Sonen har åkt på en riktig praktförkylning och jag känner hur de sakta börjar komma till mig! 2dagar innan operationen kan de bli värre eller? Har ni vart förkylda när ni skulle opererats och vad hände då? Tips på att stoppa skiten innan den bryter ut tas tacksamt emot! :) Vill inte ha ännu en motgång så mycket som jag fått pusslat för att få ihop denna operation och lyckats fått barnvakt osv osv så vore de väl typiskt att den inte blir av :(

• sextiotrekg

Loth: ja ligger så gott de går ;) svårt när sonen skjuter elvor ur näsan hela tiden bara ^^ får köpa ört te och ingefära :)

• sextiotrekg

Hej alla! Allt gick jätte bra! Är lite öm men de är ju inte så konstigt :) Har inte fattat än att det är gjort liksom. :) Nu är de allt pill med vad man kan äta osv och jag kan säga att dillkött funka inte att få ner i lagom mos ;) annars går allt som på räls, lite svårt att få i allt vatten men de kommer nog eftersom :)

• sextiotrekg

Loth: ja de är spännande och testa sig fram och se vad som smakar gott och inte. Lite svårt att känna om jag är mätt och så för när jag äter och dricker börjar magen snurra runt och de är obehagligt :p så svårt att veta om de är fullt eller bara ovant för magen då liksom ^^ hur går de för dig nu ett tag efter? Börjar de bli bra rutiner? :)

• sextiotrekg
    Wictor090719 skrev 2013-09-01 10:01:02 följande:
    Hejs. Var ett tag sen jag var här inne. Opades 20/2.13 och har hittills  gått ner 24.9 kg. Har stått still i 2.5 månad och jag vet inte vad jag ska göra för att få det att röra på sig igen. Har ca 9 kg kvar till målvikt och normalt BMI. Suck :( 
    ° ★ Mamma till finaste Wictor 090719 ★ °

Äter du så som du ska? Var 3de timme och mkt proteiner osv? Tränar du? Muskler väger mer än fett. Och sen så kanske kroppen behöver en paus och hämta sig innan de tar fart igen :)
  • sextiotrekg

Loth: åh grattis till den viktminskningen! :) Ja de är supersvårt med mängden.. Livrädd för att äta för mycket :/

• sextiotrekg
    candelia skrev 2013-09-19 16:01:42 följande:
    Hej allihopa! Har följt denna sidan ett tag nu o nu har jag äntligen efter låååång väntan fått en opetationstid 1 oktober! Har börjat flyta o det går bra, men jag har jättesvårt att få i mig vatten. I vanliga fall älskar jag vanligt vatten men nu tycker jag att det smakar urk. Har svårt för kolsyrat vatten, får så lätt hicka av kolsyran. Någon som har något bra tips på dryck?

Light dryck? Isbitar i vattnet funkar för mig, måste vara iskallt!
  • sextiotrekg
    Denajs skrev 2013-10-07 14:13:32 följande:
    Hej hej, det är min första dag på flyt och jag har precis smakat nutrilett choklad shake som inte gick ner så bra, smaken och konsistensen var ryslig. Så jag tänkte bara fråga er andra som har kört flyt, vilka var era favorit smaker/märken?

Modifast tyckte jag funka bra och banan och vanilj va riktigt goda!
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)