• PetraD

Gastric Bypass (GBP)

V P E skrev 2011-03-21 21:12:49 följande:
    1100 är inte mycket!
    Viktväktarna rekommenderade 1200 vill jag minnas... och nu har man ju dessutom ett minskat upptag...
    Men det stämmer säkert... för nog tror jag att jag måste hålla mig på max 1200 kcal om jag vill ner mer... eller så kommer det nåt jätteras så smånongom oavsett vad jag äter... är ändå bara sju månader sen op.
    nej det är inte speciellt mycket.. fast lättare med tanke på de små portionerna ju...
    det är inte lätt det där

lycka till
  • PetraD
    Anne B M skrev 2011-03-25 16:17:37 följande:
    Nu har jag kräkts 22 gånger sedan 20.00 igår kväll. Det är inte okej!

Funderar på vilket annat sjukhus jag kan tänkas terrorisera med mina besök, då varken Ersta eller SÖS vill ha mig kvar så pass länge att jag blir frisk...
    helt jäkla sjukt!!! Tycker sååå synd om dig!!
    Synd att jag inte vet vilket sjukhus som verkligen kan hjälpa dig. Något måste de ju fan kunna göra!!!!!
  • PetraD

har stått stilla så länge i vikt så nu försöker testa om hjälper att räkna kalorier..

försöker äta ca 1100kcal/dag. men om jag tränar; ska man då äta mer?? så man inte äter för lite heller, så inte kroppen ställer in sig på svält..??

hur gör ni/hur skulle ni göra??

• PetraD
    PruttPottan skrev 2011-03-26 18:33:16 följande:
    Ni mammor här inne som opat er, hur länge hade ni hjälp med era/erat barn efter op?

Vår son är 1,5 år men väger mkt så jag undrar lite hur länge som är rimligt att hålla den stackars gubben hemma för att springa efter sonen..
    har fyra barn. visserligen var min minste drygt två när jag gjorde min op. men behövde ingen större hjälp med dem. är väl om behövs bäras...
  • PetraD
    Anne B M skrev 2011-03-27 11:16:04 följande:
    Tycker ni att min haka hänger mycket efter -66 kilo? Jag tycker att den gör den, men alla säger att den inte gör det...

Usel bild (mobilen)...

nej, det tycker jag inte att den gör. men är ju ofta så att man själv ser så mycket som ingen annan ser
  • PetraD
    J2010 skrev 2011-03-31 14:38:45 följande:
    Ska på informationsmöte i nästa vecka, sen ett enskilt möte. Någon ska på informatiosnmöte i lund den6/4?
    Man har hört många berättelser att operationen är farlig,. Jag är rädd, men vill ändå göra detta, har man svår fetma, så är detta den enda utvägen för mig.

Ni som blivit opade, var ni också rädda innan op?
    jag var inte rädd innan
  • PetraD
    Madif skrev 2011-04-01 10:55:40 följande:
    Hur lång vårdtid på sjukhus är det efter en GBP?
    jag gjorde min på sophiahemmet 2/2-10 och fick åka hem 4/2
  • PetraD
    Anne B M skrev 2011-04-01 15:56:42 följande:
    Tre ambulansfärder har berott på morfinallergi.

Och ja, njurstenen har med GBP-operationen att göra, man får det lättare då man rasar i vikt tydligen, och då man inte får i sig så mkt vätska, och jag får ju då inte behålla speciellt mkt, så jag lider ju ständigt av vätskebrist.
    hur är det med dig nu? någon förändring??
    fattar inte hur de kan göra fel med morfinet flera gånger!!! (finns en hel del till visserligen i din situation som jag inte kan fatta ;-( )
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)