Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma

Gastric Bypass (GBP)

RockPaperScissorLizardSpock skrev 2011-03-10 22:47:38 följande:
    Nu har min mamma tittat på det iaf, o hon tyckte det va ett konstigt program. Jag har inte sett det än, men mamma brukar ha rätt så :)

Ja det var ju inte längesen jag berätta för mamma att jag nästan är helt hundra på o göra operationen (om jag får den givetvis). Så hon har inte haft så lång tid på sig o smälta det än, så då kan jag förstå att hon mest ser komplikationerna. Men jag gör mitt bästa för o "sälja in den" till henne. O hon i sin tur gör sitt bästa för o stötta mig :)

För övrigt, är det bara jag som blir lite ledsen när man läser alla dessa anti-GBPtrådar? Typ se dom säger "men ryck upp dig o sluta va lat så kommer du gå ner i vikt, ditt fetto". Jag menar, jag vill ju inte ha operationen för att det är lätt utan för att det är verktyget jag behöver för att få mitt liv tillbaka. Eller, tillbaka o tillbaka, så mkt till liv har jag inte haft innan... Jag vill ju bara va en normal 25åring som klarar av o gå upp för en trappa utan att få andnöd o ont i knäna...
    Jag försöker låta bli dessa anti-op trådar...jag blir bara ledsen av att folk inte förstår. Om jag hade kunnat gå ner 40 kg på egen hand så hade jag gjort det för länge sedan. Jag har kämpat i 15 år med min vikt, jag vill inte gå 15 år till. Det är så lätt att säga att "det är bara att inte äta"...kan vi inte säga till de med anorexia att "det bara är att äta"? Nej det skulle väl ingen få för sig.

Tycker också det är lite roligt att vissa tror att vi bara är ute efter en lätt väg till en drömkropp. Jag väger 40 kg för mycket. Även om jag går ner 40 kg så kommer jag aldrig att få någon drömkropp...inte ens med operationer. Jag har sabbat min kropp för mycket för det. Jag är ute efter ett drägligt liv där övervikten inte begränsar mig varje dag, i alla situationer. Drömkroppen har jag inga fantasier om längre, det lämnade jag när jag passerade 100 kg.

Jag önskar att jag vågat ta detta steget för länge sen. Sen skiter jag fullständigt i vad andra tycker om det.
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • SilverEmma
    CharmingGirl skrev 2011-03-10 22:05:39 följande:
    Jag har ju knappt påbörjat min resa ännu (ska på första besök på VC med en läkare den 21/3), men jag känner som du. Blev inte heller avskräckt, och är trygg i mitt val. Jag vet att det är rätt för mig (hoppas bara jag blir godkänd för operation).
    Var bor du någonstans?
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • SilverEmma

Känns som att jag pausat hela livet just nu! Jag sitter bara och väntar på att Carlanderska ska ringa och ge mig tider! Jag blir nervös bara jag ska duscha och lägger telefonen bredvid sambon med tydliga instruktioner vad han ska säga om de ringer just då. Jag undviker helst situationer där jag inte hör mobilen eller inte kan svara och släpper den helst inte ur synhåll! Helt besatt...

Lördagar och söndagar kan jag slappna av, men det är bara en lång väntan till måndagen...

• SilverEmma

Känns som att tråden börjar bli seg nu när fb-gruppen växer...ville bara berätta här också! Jag har fått operationstid den 26:e april!! Det är ju jättesnart!!

• SilverEmma
    Anne B M skrev 2011-03-22 21:04:13 följande:
    Hello!

Nu har jag varit inlagd på Södersjukhuset igen. Fick så otroligt ont i söndagsnatt. Dom hittade en njursten på 1 cm i omkrets. Gör djävulskt ont. Planen är att spränga sönder den.
    Bra. Spräng sönder skiten så att den aldrig kommer tillbaka!
    Då var man fru då!
  • SilverEmma

Har en liten fundering...kom på igår att jag tackat ja till en fest (anmälan bindande) den 7:e maj. Det är 1½ vecka efter min operation. Hur pass pigga var ni då? Skulle ni orka sitta och umgås med goda vänner några timmar?

Jag har såklart inga problem med att inte dricka alkohol och jag kan ta med mig egen mat (soppa) och värma där.

Vad tror ni? Är jag för optimistisk?

Då var man fru då!
  • SilverEmma
    Philippa skrev 2011-03-23 12:44:05 följande:
    Det skulle inte ha varit några problem för mig....

Ha så kul! Har du ont är det bara att gå hem....
    Toppen! Då satsar jag på det!
    Då var man fru då!
  • SilverEmma
    lizagirl skrev 2011-03-23 20:37:06 följande:

Fick op datum idag ... 12 april!!!!!!!!!!!!!!!

Grattis!! Jättesnart ju!! Samma datum ska jag på inskrivning, opereras två veckor senare!

Var skulle du opereras?
    Då var man fru då!
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)