Gastric Bypass (GBP)
Ja det var ju inte längesen jag berätta för mamma att jag nästan är helt hundra på o göra operationen (om jag får den givetvis). Så hon har inte haft så lång tid på sig o smälta det än, så då kan jag förstå att hon mest ser komplikationerna. Men jag gör mitt bästa för o "sälja in den" till henne. O hon i sin tur gör sitt bästa för o stötta mig :)
För övrigt, är det bara jag som blir lite ledsen när man läser alla dessa anti-GBPtrådar? Typ se dom säger "men ryck upp dig o sluta va lat så kommer du gå ner i vikt, ditt fetto". Jag menar, jag vill ju inte ha operationen för att det är lätt utan för att det är verktyget jag behöver för att få mitt liv tillbaka. Eller, tillbaka o tillbaka, så mkt till liv har jag inte haft innan... Jag vill ju bara va en normal 25åring som klarar av o gå upp för en trappa utan att få andnöd o ont i knäna...
Tycker också det är lite roligt att vissa tror att vi bara är ute efter en lätt väg till en drömkropp. Jag väger 40 kg för mycket. Även om jag går ner 40 kg så kommer jag aldrig att få någon drömkropp...inte ens med operationer. Jag har sabbat min kropp för mycket för det. Jag är ute efter ett drägligt liv där övervikten inte begränsar mig varje dag, i alla situationer. Drömkroppen har jag inga fantasier om längre, det lämnade jag när jag passerade 100 kg.
Jag önskar att jag vågat ta detta steget för länge sen. Sen skiter jag fullständigt i vad andra tycker om det.